Ulrikke kom for sent til flyet DY må beklage. WTF?

Status
Not open for further replies.

fluxie

Flyprat fusentast
Medlem
Ulrikke kom for sent til flyet DY må beklage. WTF?

Selvfølgelig tragisk å miste sin bror, men er man for sent ute så er man for sent ute. Utrolig at dette skal komme på trykk i det hele tatt? Norwegian har jo ikke gjort noe som de kan kritiseres for der?
Får håpe verden står til påske.

https://www.tv2.no/nyheter/10528515/

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk

Re: Ulrikke kom for sent til flyet DY må beklage. WTF?

Støtter norwegian 100% i denne saken, for alt vi vet kan crewet allerede være på kanten av hviletidsbestemmelsene og flighten kunne blitt kansellert med en ørliten forsinkelse. Men uansett er man for sein er man for sein. Så også innlegget hennes på Facebook, så hun er nok litt PR-kåt. Det innlegget hadde forøvrig godt over 500 kommentarer da jeg så det for et par dager siden, og nå sikkert over 1000. Av det begrensete utvalg kommentare jeg leste støttet alle henne, til og med folk som kalte seg for flyplassmedarbeidere og som mente at det var helt innafor å holde igjen. Vurderte et sekund å kommentere, men det å være den eneste imot potensielt tusenvis av folk som ikke vet hva de snakker om er som å kaste seg selv på bålet. Sannheten skal liksom ikke fram i Norge lenger...

Last edited:

Utrolig trist situasjon, men verden er ikke alltid bare solskinn. Det er fort gjort å glemme det når man står midt oppi det, og så velter man seg ut på sosiale medier.

Litt synd avisene ofte hiver seg på slike tårevåte situasjoner som setter selskapene i et dårlig lys, uten alt for kritiske spørsmål saken. Og uten å belyse mulige konsekvenser for 180 andre passasjerer.

Støtter norwegian 100% i denne saken, for alt vi vet kan crewet allerede være på kanten av hviletidsbestemmelsene og flighten kunne blitt kansellert med en ørliten forsinkelse. Men uansett er man for sein er man for sein. Så også innlegget hennes på Facebook, så hun er nok litt PR-kåt. Det innlegget hadde forøvrig godt over 500 kommentarer da jeg så det for et par dager siden, og nå sikkert over 1000. Av det begrensete utvalg kommentare jeg leste støttet alle henne, til og med folk som kalte seg for flyplassmedarbeidere og som mente at det var helt innafor å holde igjen. Vurderte et sekund å kommentere, men det å være den eneste imot potensielt tusenvis av folk som ikke vet hva de snakker om er som å kaste seg selv på bålet. Sannheten skal liksom ikke fram i Norge lenger...

Så du mener at å lufte ut at du ikke rakk hjem før din lillebror i 20 åra ble erklært død pga et fly som ikke ble holdt litt igjen er å være prkåt? Hvor var du når empati ble utdelt?

Så du mener at å lufte ut at du ikke rakk hjem før din lillebror i 20 åra ble erklært død pga et fly som ikke ble holdt litt igjen er å være prkåt? Hvor var du når empati ble utdelt?

Mennesker dør hver dag, heletiden. En del av livet det, verden kan ikke stoppes pga det.

Hun påpekte også at dagen etterpå når hun fløy var det ingen som trøstet henne når hun gråt hele veien. Livet hennes handler om at alle skal gjøre henne tilfreds.

Mennesker dør hver dag, heletiden. En del av livet det, verden kan ikke stoppes pga det.

Hun påpekte også at dagen etterpå når hun fløy var det ingen som trøstet henne når hun gråt hele veien. Livet hennes handler om at alle skal gjøre henne tilfreds.

:headbang:headbang:headbang:headbang:headbang

Hadde dette hendt meg hadde jeg selvfølgelig vært desperat og blitt potte sur og irritert og ment at systemet er firkanta, men systemet må være firkanta for å kunne drive flyselskap. Norwegians punktlighet steg med over 8% i mars til tross for MAX-trøbbelet, noe som er ganske imponerende og jeg tror nok noe av grunnen til dette er fordi de har blitt mere firkanta, og de er faktisk nødt.

Er det noe nordmenn elsker er det å klage. Hvis vi mimrer litt tilbake til oppstarten av LH operasjonene til DY var det jo nærmest ikke en dag der man ikke kunne finne på forsiden på VG.no et bilde av en barnefamilie med sure fjes fordi de ikke kom hjem fra Thailand i tide. Det skjer nok daglig at hvis noe uforutsett skjer når noen flyr DY så er det en eller annen som tenker ''nå får vi ringe VG'', og VG, TV2 eller nettavisen biter på kroken, alt for ofte...

Jeg tror nok de aller fleste vil skrive under på at hadde de vært i tilsvarende situasjon og går igjennom en slik sorgprosess er ikke det første man tenker på å skrive en roman på Facebook eller ringe media, det i seg selv viser jo kanskje at hun ikke var i en så dyp sorg og må ut i media for å hente sympati. Med andre ord, hun er PR-kåt og ønsker oppmerksomhet i en sak hun aldri vil vinne, men hadde hun hatt litt innsikt i bransjen så hadde hun kanskje i hvert fall på sikt kjønt dette.
Hadde du ringt VG?

Jøssenavn, her var det mye mangel på empati, så vel som misogyni i fri utfoldelse... Selv om jeg er enig i at det ikke er flyselskapets ansvar å vente.

Aldri morro når slikt skjer. Men rent mediemessig vil jeg si at dette er noe tilnærmet en "ikke-sak", eller i alle fall ikke noe Norwegian skal behøve å beklage. Jeg har selv (desverre) av forskjellige grunner blitt nødt til å avvise folk hvis formål med turen var å besøke skadede venner/familie, eller foreldre/besteforeldre i terminal pleie. Det er aldri morro. Og jeg vet at noen av mine eks-kollegaer har noen ganske hjerteskjernede historier i forbindelse med diverse terrorangrep. Å nekte en far å reise når sønnen ligger på sykehus med ukjent skadeomfang er aldeles ikke morro...

Sorg er noe av det mest personlige man har av følelser. Du vet kun hvordan du reagerer i det øyeblikket du står midt oppe i det. La oss la det være med det og stoppe hele denne tråden.

Status
Not open for further replies.
Back