• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ulike selskapers F-klasse

Opplevde også at Swiss hadde gått tom for den maten jeg ønsket meg da det ble min tur til å velge..

Utenom LH og LX i F, så har jeg ikke flydd noe annet premium-produkt enn CO i C på OSL-EWR. Min enkle mening er at jeg ikke syntes LH og LX i F var noe spesielt bedre. (Bortsett fra LH på bakken i FRA).
Nå skal det legges til at jeg er en enkel mann som syntes champagne er champagne og kaviar er fiskeegg uansett om de er rosa eller sorte... :)
 
Shanghai er null og nada ved ankomst, men jeg har aldri opplevd kø i immigrasjon i Shanghai. Du kommer jo uansett først ut fra flyet, så da går immigrasjon på 2 minutter.

Jakarta vet jeg ikke, Kuala Lumpur og Bali er i alle fall en katastrofe selv om man flyr i biz og first.

Jeg tror ikke en tur til KL (eller andre steder i Asia) er ett representativt eksempel paa hvordan flyplasser er.. Det blir like dumt som aa si at "SAS maa gjoere det elendig paa denne ruta fordi da jeg tok flyet var det bare halvfullt"

Jeg har f.eks. landet i KL to ganger det siste aaret (en gang med Silk Air i C og en gang med JetStar) og hadde ingen koe.

Det du og andre boer bite dere merke i naar det gjelder Asia, er at man kan kjoepe seg VIP tjenester paa de fleste flyplassene dersom man oensker fast track/transport etc. (inkludert i Shanghai og KL). Det er en billig investering dersom man ikke oensker aa staa i koe. Google er din venn ;)
 
Jeg tror ikke en tur til KL (eller andre steder i Asia) er ett representativt eksempel paa hvordan flyplasser er.. Det blir like dumt som aa si at "SAS maa gjoere det elendig paa denne ruta fordi da jeg tok flyet var det bare halvfullt"

Jeg har f.eks. landet i KL to ganger det siste aaret (en gang med Silk Air i C og en gang med JetStar) og hadde ingen koe.

Det du og andre boer bite dere merke i naar det gjelder Asia, er at man kan kjoepe seg VIP tjenester paa de fleste flyplassene dersom man oensker fast track/transport etc. (inkludert i Shanghai og KL). Det er en billig investering dersom man ikke oensker aa staa i koe. Google er din venn ;)

Det stemmer. Jeg hadde VIP immigrasjon i KL, utlevert fra Lufthansa siden det var første klasse. Det hjalp ikke. Tydeligvis uheldig med timingen.

Shanghai hadde jeg tre ankomster og tre avganger fra i sommer, dvs 6 ganger gjennom immigrasjon. 0 kø alle gangene. Det samme gjaldt sikkerhetskontroll i Shanghai, ingen kø og veldig smertefritt. En stor kontrast til f.eks. OSL der jeg brukte 10 minutter fra billettkontroll til metalldetektor i dag(det er 4 meter).

Har Bali noen form for fast-track immigrasjon? Maken til kaos har jeg sjelden sett.
 
Back
Top