Prisene på 100LL er jo som kjent noe volatile, og sårbar for forstyrrelser i forsyningen. 94UL er jo et tilgjengelig drivstoff i Sverige, og det finnes ingen god grunn til at vi ikke skal prøve å få et like bra distribusjonsnett i Norge.
Er det noen som har interesse av være med å bidra til å få Hjelmco inn i Norge? Det er mange klubber som har egne tankanlegg, og det finnes jo ingen grunn til at man ikke skal kjøpe bulklast fra Hjelmco, istedenfor Shell og Statoil.
Prisestimatet er ca 9 kroner literen, og får GA kostnadene ned på et fornuftig nivå igjen. Ryktet sier at 75% av dagens 100LL flåte er kompatibel med 94 UL.
Er det noen som har interesse av være med å bidra til å få Hjelmco inn i Norge? Det er mange klubber som har egne tankanlegg, og det finnes jo ingen grunn til at man ikke skal kjøpe bulklast fra Hjelmco, istedenfor Shell og Statoil.
Prisestimatet er ca 9 kroner literen, og får GA kostnadene ned på et fornuftig nivå igjen. Ryktet sier at 75% av dagens 100LL flåte er kompatibel med 94 UL.