Ukraine Air Alliance An-12 krasjet ved Lviv

Someone

Moderator
Medlem
En Ukraine Air Alliance An-12 har krasjet ved innflyvingen til Lviv lufthavn. 5 av 8 ombord rapporteres omkommet

Flyet var på vei fra Madrid til Istanbul, men skulle visstnok mellomlande på LWO for planlagt refueling da det gikk tomt for drivstoff

UR-CAH er reg, visstnok en 1968 modell, så ikke akkurat helt fabrikksny

https://www.bbc.com/news/world-europe-49931753

An Antonov-12 transport plane crash-landed near Lviv airport in western Ukraine early on Friday, killing at least five people.

_109099049_ukrplanereut.jpg

_109099054_ukrcrashwingreut4oct19.jpg

Ja det er jeg fuldt med på, men hvorfor i al verden ikke gå ned for refuelling i Rom, der er på ca rett linie mellem MAD-IST?

Hvis de faktisk klarte å fly MAD-LWO (som jeg antar at det i utgangspunktet var meningen at de skulle klare), så behøvde de vel ikke å refuele i det hele tatt for å komme seg fra MAD til IST?

Til aa vaere en krasjlanding i noe grislendte terreng maa jeg si denne holdt seg godt sammen.

Faar meg til aa tenke paa en russisk MIG-29 pilot som sa noe ala "Vi trenger ikke vaapen for aa fa F16 til aa krasje, vi bare flyr inn i dem"

Hvis de faktisk klarte å fly MAD-LWO (som jeg antar at det i utgangspunktet var meningen at de skulle klare), så behøvde de vel ikke å refuele i det hele tatt for å komme seg fra MAD til IST?

Nej det var meningen de skulle flyve VGO-LWO

Back