• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ukraine Air Alliance An-12 krasjet ved Lviv

Someone

Moderator
Medlem
En Ukraine Air Alliance An-12 har krasjet ved innflyvingen til Lviv lufthavn. 5 av 8 ombord rapporteres omkommet

Flyet var på vei fra Madrid til Istanbul, men skulle visstnok mellomlande på LWO for planlagt refueling da det gikk tomt for drivstoff

UR-CAH er reg, visstnok en 1968 modell, så ikke akkurat helt fabrikksny

https://www.bbc.com/news/world-europe-49931753

An Antonov-12 transport plane crash-landed near Lviv airport in western Ukraine early on Friday, killing at least five people.

_109099049_ukrplanereut.jpg

_109099054_ukrcrashwingreut4oct19.jpg

Ja det er jeg fuldt med på, men hvorfor i al verden ikke gå ned for refuelling i Rom, der er på ca rett linie mellem MAD-IST?

Hvis de faktisk klarte å fly MAD-LWO (som jeg antar at det i utgangspunktet var meningen at de skulle klare), så behøvde de vel ikke å refuele i det hele tatt for å komme seg fra MAD til IST?

Til aa vaere en krasjlanding i noe grislendte terreng maa jeg si denne holdt seg godt sammen.

Faar meg til aa tenke paa en russisk MIG-29 pilot som sa noe ala "Vi trenger ikke vaapen for aa fa F16 til aa krasje, vi bare flyr inn i dem"

Hvis de faktisk klarte å fly MAD-LWO (som jeg antar at det i utgangspunktet var meningen at de skulle klare), så behøvde de vel ikke å refuele i det hele tatt for å komme seg fra MAD til IST?

Nej det var meningen de skulle flyve VGO-LWO

Back