R Rob Mulder ScanFlyer Blue Medlem 27 Feb 2012 #1 Hei, er det noen av dere som kjenner igjen denne herren fra Hærens Flyvåpen? Bildet er tatt 1938-39. Hvilken rang har denne personen? Takk for hjelpen. Attachments Ukjent person.jpg 60 KB · Views: 485
Hei, er det noen av dere som kjenner igjen denne herren fra Hærens Flyvåpen? Bildet er tatt 1938-39. Hvilken rang har denne personen? Takk for hjelpen.
Superhai ScanFlyer Rusty 27 Feb 2012 #2 Det ser ut som han er en fenrik. Men det er alt jeg kan tilføye.
R Rob Mulder ScanFlyer Blue Medlem 27 Feb 2012 #3 Hi Superhai Takk for ditt svar. Det var det første skrittet. Mitt sterkest tips er at det KAN være Halfdan Hansen. Han fløy jo Caproni Ca.310 (i bakgrunnen sees en del av dette flyet). Men han var allerede løytnant i 1938...
Hi Superhai Takk for ditt svar. Det var det første skrittet. Mitt sterkest tips er at det KAN være Halfdan Hansen. Han fløy jo Caproni Ca.310 (i bakgrunnen sees en del av dette flyet). Men han var allerede løytnant i 1938...
R Rob Mulder ScanFlyer Blue Medlem 27 Feb 2012 #5 Takk Odd. Da er det i hvert fall ikke Halfdan Hansen.
M mach.86 ScanFlyer Blue 27 Feb 2012 #6 Kanskje en ide å spørre Birger Strand, Leder av stiftelsen på Flymuseet på Sola, Det sies at han kjente Halfdan Hansen
Kanskje en ide å spørre Birger Strand, Leder av stiftelsen på Flymuseet på Sola, Det sies at han kjente Halfdan Hansen
P paaln ScanFlyer Blue 28 Feb 2012 #8 Det der er definitivt ikke Halvdan Hansen. Dette, derimot: Bladd kjapt gjennom det jeg finner i farten av gamle norske bøker uten å finne noen som ligner, edit: annet enn Arve Braathen som har noe av den samme skarpe haka, ... Last edited: 28 Feb 2012
Det der er definitivt ikke Halvdan Hansen. Dette, derimot: Bladd kjapt gjennom det jeg finner i farten av gamle norske bøker uten å finne noen som ligner, edit: annet enn Arve Braathen som har noe av den samme skarpe haka, ...
LN-KEH Doodlebugger 3 Mar 2012 #10 Kan minne om W. W. Bullukin - se vedhengte skann fra samleserien norske flygere Attachments Bullukin1.jpg 28.2 KB · Views: 261 Bullukin2.jpg 27.6 KB · Views: 262