Ukjent flyselskap ønsker å opprette base på TRD?

Re: Ukjent flyselskap skal opprette base på TRD?

I følge tittelen på denne så skal et ukjent flyselskap opprette en base på TRD: https://envaspotter.wordpress.com/2015/07/13/ukjent-flyselskap-onsker-a-opprette-base-pa-vaernes/

Dessverre er artikkel låst så det er for øyeblikket alt jeg vet. Er det noen som vet hvilket flyselskap dette kan være?

Enda et spørsmål, hva må man gjøre for å få til å poste ting i Flyforum og Småprat?

Jeg har kjennskap til saken, men det hører med at dette bare er et rykte og ikke bekreftet av Avinor eller et flyselskap...Men så skal det sies at det ikke er utenkelig at et av de selskapene som jeg kunne se for meg kunne passet til beskrivelsen kunne ha funnet på å startet en base på TRD, men det skjer ikke uten at næringslivet i regionen støtter opp om selskapet. Blir spennende å se!

Jeg har kjennskap til saken, men det hører med at dette bare er et rykte og ikke bekreftet av Avinor eller et flyselskap...Men så skal det sies at det ikke er utenkelig at et av de selskapene som jeg kunne se for meg kunne passet til beskrivelsen kunne ha funnet på å startet en base på TRD, men det skjer ikke uten at næringslivet i regionen støtter opp om selskapet. Blir spennende å se!
Det eneste flyselskapet jeg kan tenke på er Widerøe, siden de ikke har "offisiell" base.

Det eneste flyselskapet jeg kan tenke på er Widerøe, siden de ikke har "offisiell" base.

Ikke dumt, den hadde jeg ikke tenkt på, men å starte opp ruter ''ut i Europa'' passer vel ikke helt Widerøe, med mindre de tenker på GOT og Skottland

Ser nå at Avinor har svart...
ENVASPOTTER said:
Vi har nå fått kontakt med Avinor, og vi skal respektere deres jobb. De hadde ikke noen informasjon om dette, men vil selvfølgelig ikke gå ut å av- eller bekrefte noe som helst, uten at både de og flyselskapet selv er klare for det. Vi jobber videre ;)

Re: Ukjent flyselskap ønsker å opprette base på TRD?

Bare en tanke som slo meg:
Braathen vil fly i Norge igjen
I løpet av to-tre år håper Per G. Braathen å fly med Braathens-logo igjen i Norge. Braathen mener Norge er et godt land å operere i.
http://e24.no/naeringsliv/braathen-vil-fly-i-norge-igjen/21113819

Men det blir bare gjetning fra min side. Hvis ikke det er BMI Regional som er i gang med noe ala det opplegget de har hatt i Sverige?

Re: Ukjent flyselskap ønsker å opprette base på TRD?

Det kan ikke være andre enn Ryanair. Med å basere flyet på TRD vil de også lett kunne possisjonere seg for innenriks allerede för det åpnes for större kapasitet på OSL. 3-4 rotasjoner til OSL suppelert med klassiske FR destinasjoner ville nok funket som bare det!

Det mest økonomisk attraktive marketet å betjene i Skandinavia er de tunge innenriksrutene i Norge som TRD-OSL.

Back