• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ukens vintips på Scanair.no

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Ukens vintips på Scanair.no

Årets 31. Scanvintips kommer fra Sør Afrika. En billig og god vin...(...med skrukork!)

På Vinmonopolet koster Berg & Brook Syrah 2004 NOK 90,-. Dyp fiolettrød. Fruktighet med innslag av mørke og røde bær, streif av røyk og anis. Ung, frisk stil. Den kan enten drikkes nå eller lagres til en av de utrolige mange høstkveldene vi har foran oss... I dag blir det drukket avkjølt her i huset.

God vin!

Re: Ukens vintips på Scanair.no

Hint taken... Men det kommer et vintips tidlig neste uke... Pluss at jeg vil tro FBU4EVER har noen meninger...

Skal du se at nok går greit...:up:

Jeg er skjelden innom disse vintipsene, både her og ellers i media, selv om jeg konsumerer noe rødvin gjennom året...., (var dèt en vulgær måte å si det på eller?? :) ).
Men nå i kveld må jeg bare dele en opplevelse med de av dere som er vinelskere; jeg har drukket verdens beste rødvin!!! (Subjektivt). Den er produsert av druen Montepulciano hos Pasetti, kommer da fra Abruzzo og heter Harimann. En liten bit fersk parmesan inni mellom slurkene.....; en fantastisk smaksopplevelse, om jeg må få si det. Synd den der ikke er å få på Vinmonopolet...

(Hit til huset kom den i form av julegave fra arbeidsgiver, som selv om det er et norsk A/S, egentlig er italienske Valagro S.p.A...., nettopp i Abruzzo. Derfor kan jeg ikke si noe om pris o.l., men den som får en slik i sitt eie kan glede seg til korkåpning!!) :up:

Misunnelig.... Håper på flere smaksopplevelser fra andre også...:up:

Originally posted by LN-SSL
Jeg er skjelden innom disse vintipsene, både her og ellers i media, selv om jeg konsumerer noe rødvin gjennom året...., (var dèt en vulgær måte å si det på eller?? :) ).
Men nå i kveld må jeg bare dele en opplevelse med de av dere som er vinelskere; jeg har drukket verdens beste rødvin!!! (Subjektivt). Den er produsert av druen Montepulciano hos Pasetti, kommer da fra Abruzzo og heter Harimann. En liten bit fersk parmesan inni mellom slurkene.....; en fantastisk smaksopplevelse, om jeg må få si det. Synd den der ikke er å få på Vinmonopolet...

(Hit til huset kom den i form av julegave fra arbeidsgiver, som selv om det er et norsk A/S, egentlig er italienske Valagro S.p.A...., nettopp i Abruzzo. Derfor kan jeg ikke si noe om pris o.l., men den som får en slik i sitt eie kan glede seg til korkåpning!!) :up:

Ikke et vondt ord om sør-Afrikansk vin! Mye god vin for pengene der i gården,gitt.Har hatt to-tre flasker i løpet av sommeren hittil.

Ikke et vondt ord om vin fra Abruzzo,heller! Montepulciano d'Abruzzo er en "up and coming" denomination fra Italia,og de beste produsentene er faktisk å finne i bestillingslisten på Polet.Se etter viner som blir importert av Gaja Wine and Spirits og Moestue Grape Selections. Sikre trumfkort til både grillmat og "finere spise"!
:up:

Back