Ukens Scanvin tips på Scanair.no

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Ukens Scanvin tips på Scanair.no

I anledning morgendagen har jeg igjen noen flasker av ukens vintips liggende i kjøleskapet - og de skal fraktes med kjærlighet til Verdens Ende i kveld.

Ukens Scanvin tips kommer fra den øvre delen av Loire, kanskje det området i verden som lager de mest vellykkede Sauvignon Blanc-viner. Hvitvin dominerer i dette området, men det lages også rødvin og rosé av betydning. Sancerre ligger mellom 200 og 400 meter over havet. Mikroklimaet er forholdsvis mildt. Jordsmonnet består av leirkalk, kalkstein og kiesel/kalk-jord.

Natter Sancerre 2004/2005 koster NOK 164,90 på Vinmonopolet og passer godt som terrassevin, aperitif på 17. mai og/eller til lyst kjøtt (fugl) som vi skal ha i morgen. Den har en dyp gulgrønn farge med smak av sitrus og solbær.

God langhelg og god vin!

Re: Ukens Scanvin tips på Scanair.no

Ærlig talt!

Det virker skikkelig amatørmessig å komme med et vintips til 17 mai som ikke er Champagne!!!

Prøv en gang til!:colgate:

BF:cool2

:D Hehe, tenkte det samme - jeg er som en viss partiformann sa forleden "jeg er NESTEN sjokkert".. Husker jeg vant Natter på et vinlotteri forleden - meget bra! Sjampis skal det vel bli en råd med, uansett...

...men jeg drikker ikke bare en flaske og det kan bli for mye champis om du ikke er i Wenche Foss sin klasse. Tar når som helst et glass sancerre uten å savne boblene...

Back