Scanvin # 37 på scanair.no i 2009 - fra tax-free butikken på OSL

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Scanvin # 37 på scanair.no i 2009 - fra tax-free butikken på OSL

Føler meg egentlig litt lurt når jeg på mandag kom fra Skottland og dro rett videre til Stockholm - ingen kvote - ei heller en løsning fra Tollvesenet om en tilgodelapp som kunne brukes i går når jeg var tilbake igjen... Men innkjøp av en ny Sancerre ble det da...

Langlois-Chateau Sancerre 2007 koster på OSL 119,- - finner den ikke hos Vinmonopolet. Denne som mange andre Sancerre passer godt som aperitif, til fisk, grønnsaker men prøv den også gjerne til sterk mat.

Lys strågul farge - mineralrik og smak av sitrus og stikkelsbær.

Glad helg!

Re: Scanvin # 37 på scanair.no i 2009 - fra tax-free butikken på OSL

Denne skal jeg plukke med meg på søndag :) Takk for tipset!

Er det her man kaster seg på med tilleggs tips?

I går svippet vi innom lokalpolet og shoppet konsekvent viner som var favorittene mine på det glade 90 tallet for å sjekke om de holdt seg:

Fetzer Zinfandel, den røk allerede i går, lett nedkjølt.. Den var overraskende god (og enkel). Anbefales og den er rimelig.

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/I...IfVJkR0OL&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Duboeuf Fleurie, de ryker i kveld - denne er jeg virkelig spent på. Dette var gladvinen og også lett avkjølt.. (Husker godt den gangen hvor kelnere stusset over at du ikke ville ha vinen 22 grader varm) Også denne er rimeligere enn jeg husket?

http://www.vinmonopolet.no/is-bin/I...IH_hkR0OW&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList

Fetzer Zinfandel var og er en favoritt - blir aldri feil - i allefall ikke om den er som du serverte den lett nedkjølt. Varm rødvin = gløgg og gløgg er ikke godt!

Varm rødvin = gløgg og gløgg er ikke godt!

Som Toralf Bølgen så på onsdag: "I Norge serveres det utrolige mengder med gløgg":old

Blir å prøve ukens tips når jeg kommer fra Hamburg om 2 uker

Gløgg er godt, men ikke varm rødvin. Min far pleide å sette rødvinen ved oljefyren (+25) før servering... men det var før jeg drakk noe særlig vin, da..

Her ble det forsyne meg Il Mimo på blanke ettermiddagen. Senere Pra Soave til sjøkreps/risotto. Pra Soave er satt ned 50 kr til 110. Skal være et meget godt kjøp. Vi får se...

Pra er helmax. Sjøkreps til 50 kr er vanvittig. Sitronrisotto meget bra. Men nå blir det Lompa.

Her tok jeg tipset fra SudCaravelle alvorlig - så det ble "gjensyn/smak" med en Fetzer Zinfandel i går kveld. Det er som sagt aldri feil...

Skal ha den i dag....:devot:

Helt enig...drukket den flere ganger på en takrestaurant i Vancouver. Men det er helt klart en sommervin...

Back