Uheldig sak for Sterling på TV ikveld

litt-amatør

ScanFlyer Gold
Medlem
Uheldig sak for Sterling på TV ikveld

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=514260

Sterling-ledelsen bør nok unngå å se TV2 hjelper deg i kveld. Misfornøyde kunder med behandlingen de har fått. Jeg vet intet om saken, men vet at når dette programmet tar en sak om flyselskaper blir alle nyanser borte og alt skjer med klageren som sannhetsvitne. Men som sagt vet ikke hva saken dreier seg om. Vi får se...:rolleyes:

Re: Uheldig sak for Sterling på TV ikveld

Ingen tvil om at slike programmer går utover omdømmet - om ikke Sterling legger seg flate, gir de reisende en oppreisning og sier at de har lært av episoden da. Steinansikt og totalt avvisning er det dummeste de kan gjøre...

- om ikke Sterling legger seg flate, gir de reisende en oppreisning og sier at de har lært av episoden da. ...

Og snipp snapp snute så er det eventyret ute... koster lite å be om tilgivelse enn tillatelse..

Det er det, men 'nesten 95' er det de skriver, saa var verken 100 eller 95... 92 kanskje?

Har Luftfartstilsynet noen former for sanksjoner mot selskaper som ikke overholder krav? Foreks. å nekte selskaper å fly i landet etc.

Det er godt mulig mannen som klagde hadde rett, men etter å ha sett innslaget, hvor jeg synes Sterling gjør fullt ut akseptabel figur, må jeg si at han var i overkant PR- kåt. Klageren dukket opp overalt, i starten, intervju i Oslo, på vei til Sterling i København, utenfor Sterling i København og jammen til slutt dukket han opp i studio i etterkant også.

Selvsagt ingen god reklame for Sterling, som jo til slutt la seg paddeflate, men jeg vil hevde at klageren selv ikke gav det beste inntrykket med litt sleske gliset sitt. (mulig jeg er litt kritisk nå altså...):8:

Jeg har sjekket innslaget på TV2 sumo nå, og er enig med litt amatør. Og ang hvorvidt 10 euro er nok eller ikke, burde det jo kommet tydligere frem at dette beløpet er intl bestemt.....

Jeg har sjekket innslaget på TV2 sumo nå, og er enig med litt amatør. Og ang hvorvidt 10 euro er nok eller ikke, burde det jo kommet tydligere frem at dette beløpet er intl bestemt.....

Regelverket sier vel 12 Euro ved forsinkelse over 2 timer. Etter 4 timer skal de ha nye 12 Euro. Slik praktiserer vi det i DY! (8 Euro innland).
Daghotell har også passasjerene fått ved lange forsinkelser, men er egentlig sjeldent vi har over 2t forsinkelse.

OK - jeg antok bare at euro-kompensasjonen var riktig... :blush:

Men anyways, er ikke kompensasjonen bestemt utifra reiselengde, ikke om det er innland/utland? Slik at en tur til BGO ikke gir samme uttelling som en tur til TOS/ALC etc?

Hvilken konvensjon er det som regulerer dette? Warsaw? Montreal?

For å være helt ærlig hadde han sikkert ment at 12 dollar var for lite, også....

Strengt tatt burde jo matkupongene være på like mye inn og utland - maten blir ikke billigere hvis du flyr innland. Noen som vet bakgrunnen for dette, i såfall?

Noen som vet hvilket klokkeslett den opprinnelige avgangen hadde?

I reportasjen snakkes det om noen som sto opp kl sju på morgenen for å ta flyet. Så er de på Gardermoen for å ta fly kl fire (om flyet skulle gå fire/de er på plass på flyplassen fire??). Det flyet de fikk gikk kvart over åtte, og så snakker han om mat til 80 kr som skulle rekke for seks(!) timer(??).

Det er godt mulig mannen som klagde hadde rett, men etter å ha sett innslaget, hvor jeg synes Sterling gjør fullt ut akseptabel figur, må jeg si at han var i overkant PR- kåt. Klageren dukket opp overalt, i starten, intervju i Oslo, på vei til Sterling i København, utenfor Sterling i København og jammen til slutt dukket han opp i studio i etterkant også.

Selvsagt ingen god reklame for Sterling, som jo til slutt la seg paddeflate, men jeg vil hevde at klageren selv ikke gav det beste inntrykket med litt sleske gliset sitt. (mulig jeg er litt kritisk nå altså...):8:
At klageren ble "promotert" så kraftig er nok ikke noe han styrer, men heller hvordan TV2 ønsker å kjøre saken.

Jeg så ikke dette innslaget, men jeg har sett TV2 hjelper deg noen ganger. Riktignok finner de fram til noen riktig så useriøse firmaer av og til, og kundeservice er jo ikke akkurat det Sterling briljerer mest på, men måten sakene framstilles på gir meg ofte mindre sympati for klageren enn selskapet.

Nettopp. Det gjelder forsåvidt også FBI på NRK. Greien er at forbrukeren ofte ikke har "rett", men at selskapet det klages om må gi seg mot "Overmakten" - the public...

Jeg synes det er merkelig at flyselskaper hele tiden skal innbille seg selv at EU-forordningen om passasjerers rettigheter ikke gjelder for dem. Forordningen er rimelig absolutt, og gjelder alle passasjerer og alle typer billetter, også f.eks. Ryanair.

Jeg har ikke sett innslaget men kjenner til saken. Det har skjedd to ganger. Det ble diskutert her også så temmelig mye informasjon finnes på forumet. Styg sag for Sterling uansett.

Sterling har jo også tidligere vært i søkelyset, minst ett par ganger - enten hos
TV2 Hjelper Deg eller "FBI" på NRK1. Tidligerer har vel også Norwegian og SAS
fått passet sitt påskrevet i samme program.

Back