Ubetjent Fast Track i Norge

Star Flyer

Star Alliance only.
Har et spørsmål ang. de ubetjente Fast Trackene rundt om i landet. (BGO, SVG, TRD).

Kan man ta med seg en gjest?

På SAS står det at man kun kan ta med gjest i Oslo, Stockholm, Gøteborg og København.
https://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/fast-track/

Hos Widerøe står det at du kan ta med en gjest/nærmeste familie gjennom Fast Track.
http://www.wideroe.no/Flyturen/Fast-Track

Har selv sett at et gullmedlem har knotet seg gjennom de ubetjente slusene med en hel familie.
Hvordan gjør man det? Er det lov?

Re: Ubetjent Fast Track

Du bruker ditt eget boardingpass, det funket iallfall for to personer inkl meg selv. (Meste jeg har prøvd).

BGO er ikke ubemannet. Står alltid en eller to karer fra Securitas der :-)

Hei! :)

Ja, vet det - men de virker kun som passer på at ingen "hopper over".

Har spurt dem:
"Øøøøøh, det vet jeg ikke. Spør SAS, du."
Og SAS hadde kjempelange køer, så det hadde jeg ikke tid til.

Det var en annen som spurte til samme Securitas-vekter:
"Er det noe SAS Lounge her på flyplassen?"
"Øøøøh, det vet jeg ikke. Det er hvertfall en lounge i 3.etasje."
Og med lounge mente han Food Factory - som reklamerer med "Restaurant, Café, Lounge".

Har fått igjennom familie på BGO med ny sluseåpning pr. snute. Usikker på om det var med vekterhjelp.

Har opplev at de ubetjente slusene hylte som et uvær på femte forsøk. Fire går greit, fem er uønsket oppmerksomhet ;)

Men er det egentlig greit å scanne sitt eget boardingpass flere ganger for å slippe gjester igjennom til fasttrack? Har ikke den slusen 2 funksjoner, 1 å kontrollere at du har gyldig BP, og 2 å sjekke at du reiser i pluss eller har status som tillater at du kan bruke FT.

Hvis jeg slipper min sammboer igjennom med å scanne mitt BP 2x så vil aldri hennes BP bli sjekket, det er ingen andre som sjekker BP etter den slusen (i alle fall ikke på TRD).

4 Personer er også grensen for SAS innenriks lounge før slusen begynner å hyle og gjøre seg vanskelig

4 Personer er også grensen for SAS innenriks lounge før slusen begynner å hyle og gjøre seg vanskelig
Men hvor ofte nullstilles dette?
Jeg og en kompis ble sittende der noen timer å vente for en stund siden og var mer enn to ganger på toalettet i løpet av de 5-6 timene. Brukte kun mitt kort for tilgang.

Back