UA: Nyoppusset 777

Foretrekker også 2-seteren, men ikke så mye at det styrer valg av flytype og selskap. Man går glipp av mye moro dersom man ikke skal fly 747 eller 380.

Rart ingen småbarnsforeldre har kommet på banen og annonsert sin kjærlighet for 3-setere. Bør jo være en bra match for de med ett barn.

Foretrekker også 2-seteren, men ikke så mye at det styrer valg av flytype og selskap. Man går glipp av mye moro dersom man ikke skal fly 747 eller 380.

A380 i andre etasje har tosetere i monkey hos alle selskaper jeg har sett iallefall. :)

A380 i andre etasje har tosetere i monkey hos alle selskaper jeg har sett iallefall. :)

Ikke hos EK. Tolket det også som at LH kjører ren F og C i 2. etg, men mulig jeg tar feil.

Det er vel mulig å finne ønsket konfigurasjon på nesten alle flytyper pga flyenes kurvasjon. Har selv hatt tosetere på EK 777, selv om de i utgangspunktet er innredet 3-4-3.

EK har ikke økonomiklasse i 2. et.

Synes KL hadde en fin konfig på MD11, 2+4+3. Da hadde de noe for enhver smak.

Ikke hos EK. Tolket det også som at LH kjører ren F og C i 2. etg, men mulig jeg tar feil.

Det er vel mulig å finne ønsket konfigurasjon på nesten alle flytyper pga flyenes kurvasjon. Har selv hatt tosetere på EK 777, selv om de i utgangspunktet er innredet 3-4-3.

I så fall, my bad! Har bare sett på endel seatmaps (uten at jeg husker til hvilke selskaper) hvor det skulle være monkey både oppe og nede, og det da var 2-setere ved vinduene oppe.

Men 3-3-3 må da være å foretrekke fremfor 2-5-2. Noe så fælt som å havne i midten på 5 seteren skal man lete lenge etter! Da finner man fort ut av hvordan sardiner på boks føler seg.

Både TG og SQ har alltid operert med 3-3-3 bak i 777 sine.

At AF og KL kjører 3-4-3 på sine 777 er jo en vederstyggelighet som de burde skamme seg over! Ja, det burde jo vært forbudt ved lov!!

BF:cool2

Også Emirates kjører 3-4-3 på økonomi i deres B777 maskiner. Og ja, det og sitte ved vinduet i en tre seter på en 7 timers flight er ikke noe og rope hura for.:old

Også Emirates kjører 3-4-3 på økonomi i deres B777 maskiner. Og ja, det og sitte ved vinduet i en tre seter på en 7 timers flight er ikke noe og rope hura for.:old
I beg to differ. Jeg satt ved vinduet på en flytur med B777 fra Emirates. Benplassen var fabelaktig og det var overhode ikke trangt...

Trangt er det ikke, men det kan være en aldri så liten utfordring og komme seg på toalettet om de to ved siden av deg er i sin dypeste søvn, og befinner seg langt inne i en eller annen drømeverden.

Er det ikke slik at selv om det er 3-4-3 på EK, så forsøker de å kompensere dette med mer benplass? Jeg har aldri flydd EK selv, så dette er bare noe jeg har hørt fra andre. Jeg sluttet å fly AF etter de satt inn 3-4-3 på sine 777, noe som er ganske irriterende da å fly AF var det mest praktiske for meg.

Last edited:
3-3-3 eller 2-5-2 spiller egentlig ikke så stor rolle for meg, bare UA beholder den generøse spacingen mellom første rad i E+ og bulkheaden, her sitter jeg jo titt og ofte! Hva som skjer med 21H og J er jo også interessant...

3-3-3 eller 2-5-2 spiller egentlig ikke så stor rolle for meg, bare UA beholder den generøse spacingen mellom første rad i E+ og bulkheaden, her sitter jeg jo titt og ofte! Hva som skjer med 21H og J er jo også interessant...

Du har status hos UA, så 2-5-2 gir deg alltid en 2 seter på Economy+. Foretrekker det mye mer en 3-3-3

Ja, har forstått at 17 A + B (eller hva som enn blir fremste E+) blir beholdt som en toseter. Motsatt side er vel crew rest.

Stemmer delvis. EK sine 773ER three-class har 32" pitch, mens two-class har 33/34"" pitch...

Sikker på dette?

Seatguru sier 34" på 773ER 3-class, 31" på 2-class. Fløy 3-class for noen måneder siden, og opplevde benplassen som god, så ganske sikker det var 34". Satt på rad 47, og der er det også 2-setere.

Back