UA: Nyoppusset 777

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
United har twitret et bilde av ny cabin layout i deres 777. 3 + 3 + 3 er ikke bare greit.

90463797.jpg
 
Meeerkelig layout. Ser radene vender annenhver vei framover / bakover også.

Det er vel spart alt man kan spare av plass her; mellomrommene mellom setene er minimale, og når man vender setene mot hverandre akn man bruke mindre plass til elektronikken og dermed få bedre plass?

Dette er om ikke annet en mer åpen løsning enn "coffin class"-generasjonen som SAS bruker, der alt skal innunder setet forran.

-A
 
Det der så ille ut. Ikke bare komfortmessig, med designen er jo ekstremt lite "2010".
 
Dette så ikke ut til å bli en endring til det bedre! 2-4-2 i en kabin hvor de fleste bruker 2-2-2 og enkelte 2-3-2 kan umulig bli bra. Biz setene så mer ut som economy extra setene til SAS. Hva har de gjort i F da? 2-2-2?

UA blir ikke noe jeg kommer til å vurdere for fremtidige reiser, med mindre jeg må.

BF:cool2
 
Ei heller 3-3-3 er noe jeg skjønner at flyselskap satser på - heldigvis en sjeldenhet på de europeiske bussene.
 
Dette så ikke ut til å bli en endring til det bedre! 2-4-2 i en kabin hvor de fleste bruker 2-2-2 og enkelte 2-3-2 kan umulig bli bra. Biz setene så mer ut som economy extra setene til SAS. Hva har de gjort i F da? 2-2-2?

UA blir ikke noe jeg kommer til å vurdere for fremtidige reiser, med mindre jeg må.

BF:cool2

Synsbedrag.

1-2-1 i F paa 777

767 og 747 er begge testet og er funnet fullstendig i orden. Setene er milevis foran det man finner hos Lufthansa, SAS og alt annet som flyr over atlanteren, minus kanskje Swiss er paa par.

Ei heller 3-3-3 er noe jeg skjønner at flyselskap satser på - heldigvis en sjeldenhet på de europeiske bussene.

Vel, naa er det ingen flyselskaper som har 9 i bredden paa busser, derimot 8 i bredden som er maks. Derfor 2-4-2. Dette er jo 777. UA var de eneste som tviholdt paa 2-5-2 i oekonomi paa 777, naa er dette dessverre borte

Det der så ille ut. Ikke bare komfortmessig, med designen er jo ekstremt lite "2010".

Setene er de samme man finner paa 767 og 747 og er de beste C setene bortsett fra Singapore. Designet er flott, setene er stilige. Swiss sine skal vaere paa par. Har ikke testet disse, men har heldigvis en tur med Swiss nye biz den 3. juli ORD-ZRH

Problemet her er at naar setene er nedfelt er det tilnaermet umulig aa komme seg ut. Privat er de, bortsett fra at du myser rett inn i nepa paa de som sitter motsatt vei. Men legger du ut senga, er det helt privat
 
For en som er vant med å kun fly bakerst så ser alt dette meget bra ut.

AF kjører jo 3+4+3 i Tempo på 777 og det er ikke akkurat romslig
 
Men 3-3-3 må da være å foretrekke fremfor 2-5-2. Noe så fælt som å havne i midten på 5 seteren skal man lete lenge etter! Da finner man fort ut av hvordan sardiner på boks føler seg.

Både TG og SQ har alltid operert med 3-3-3 bak i 777 sine.

At AF og KL kjører 3-4-3 på sine 777 er jo en vederstyggelighet som de burde skamme seg over! Ja, det burde jo vært forbudt ved lov!!

BF:cool2
 
At AF og KL kjører 3-4-3 på sine 777 er jo en vederstyggelighet som de burde skamme seg over! Ja, det burde jo vært forbudt ved lov!!

BF:cool2

Samme gjør China Southern. Synes det er helt greit jeg. Merker ikke forskjellen om det er 3 eller 4 seter i midten.
 
3-3-3 er vel standarden på en 777 så ser ikke helt problemet. 2-5-2 er fint dersom du sitter på sidene, men har selv blitt plassert i midten av 5 seteren på en Malaysia-flyvning - ikke veldig fristende å gjenta den opplevelsen.

Emirates er også et av de selskapene som har klemt inn 3-4-3 på 777 - ganske trangt.
 
Men 3-3-3 må da være å foretrekke fremfor 2-5-2. Noe så fælt som å havne i midten på 5 seteren skal man lete lenge etter! Da finner man fort ut av hvordan sardiner på boks føler seg.

Både TG og SQ har alltid operert med 3-3-3 bak i 777 sine.

BF:cool2

Med 2-5-2 så har man 2-setere, hvilket er å foretrekke fremfor 3 setere. Så får heller de som ikke reserverer sete på forhånd og andre amatører heller risikere å havne som dritten i midten på en 5-seter
 
Med 2-5-2 så har man 2-setere, hvilket er å foretrekke fremfor 3 setere. Så får heller de som ikke reserverer sete på forhånd og andre amatører heller risikere å havne som dritten i midten på en 5-seter

Støttes 100%! 3-3-3 er noe dritt.
 
Støttes 100%! 3-3-3 er noe dritt.

Med andre ord blir langdistanse problematisk i økonomi med mange selskap ettersom det på widebodies stort sett bare er 330/340 og 767 som har 2 setere, pluss da noen få operatører av 777. Hva da med 3-4-3 som på 747 eller 380??
 
Med andre ord blir langdistanse problematisk i økonomi med mange selskap ettersom det på widebodies stort sett bare er 330/340 og 767 som har 2 setere, pluss da noen få operatører av 777. Hva da med 3-4-3 som på 747 eller 380??

Er personlig ikke noe mer begeistret for 3-4-3, da jeg ønsker 2-seter, og ja - det FÅR konsekvenser for mitt valg av selskap. Men det betyr ikke at jeg lar være å reise dersom det ikke finnes alternativer. ;)
 
Er personlig ikke noe mer begeistret for 3-4-3, da jeg ønsker 2-seter, og ja - det FÅR konsekvenser for mitt valg av selskap. Men det betyr ikke at jeg lar være å reise dersom det ikke finnes alternativer. ;)

Samme her... Det er en av grunnene til at jeg aldri har vært med en 747, en gang får jeg vel gjøre et unntak. Fører stort sett til at jeg velger flysellskap som har 330/340, selv om man skal passe seg her også. Det FINNES en 3-3-3 hos airbus også, mexicana bruker det, og en del charter. Håper aldri det blir vanlig blandt andre sellskaper.
 
Samme her... Det er en av grunnene til at jeg aldri har vært med en 747, en gang får jeg vel gjøre et unntak. Fører stort sett til at jeg velger flysellskap som har 330/340, selv om man skal passe seg her også. Det FINNES en 3-3-3 hos airbus også, mexicana bruker det, og en del charter. Håper aldri det blir vanlig blandt andre sellskaper.

Kjekt å vite at det ikke bare er meg - og prisene på monkey mellom de forskjellige er det sjelden sååå stor forskjell på. AA har vel forresten 2-4-2 i B777, har de ikke?
 
Back
Top