• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

UA flyr LHR-BRU med 777..

Someone

Moderator
Medlem
Flyruter for å opprettholde slots på LHR

Ser ut som om det er en rekke rute fra LHR til vinteren med hovedformål å opprettholde slots på LHR

Air France skal fly 2 daglige CDG-LHR med ATR-42. UA setter inn en 777 mellom LHR og BRU og AA skal bruke en 767 på samme strekning. AA sin vil være en slags BOS-LHR-BRU rute, men er usikker på UA sin
 
Re: Flyruter for å opprettholde slots på LHR

Slik flyr UA:
Avreise: 13:20 London, Storbritannia - Heathrow, terminal 1
Ankomst: 15:35 Brussel, Belgia - Brussels Airport, terminal M
Flyselskap United Airlines UA938
Fly: Boeing 777-200

Avreise: 06:05 Brussel, Belgia - Brussels Airport, terminal M
Ankomst: 06:20 London, Storbritannia - Heathrow, terminal 1
Flyselskap United Airlines UA929
Fly: Boeing 777-200

Fare basis code: SOWEU
Booking class: S
NOK 1248 hos WIAS hvis noen vil prøve UAs 777 uten å dra til USofA.

Og AA:
LHR 0830 - BRU 1040
BRU 1315 - LHR 1330
Flytype: 767-300 (med 2.-klassekonfig: biz-eco)
Pris: £ 123.80 (bookingklasse O)
 
Last edited:
Re: Flyruter for å opprettholde slots på LHR

En forlengelse fra LHR til BRU kan vel kanskje få med noen pax mellom BOS og LHR, men ellers virker det som å holde på slotene til minst mulig kostnad.

Det burde finnes en måte å hindre dinosaurene å sitte på slike slots når de ikke trenger dem.
 
Måtte booke litt om på reisen min til europa til uken og fant en artig liten kuriositet: Flyr UA ORD-LHR med ny config 767, deretter videre til Brussel med United, operert med 777 :D

Trodde først det var en feil i systemet, men faktisk ikke.

Hvorfor? De tviholder på slots på LHR, så derfor gjør man ett lite harehopp ditover..

Times flight og jeg er eneste pax i business :D

Og for de som lurer: dessverre ikke til salgs fra LHR :(
 
Slutt 27. mars ...

Maskinen er faktisk salgbar, men den er stengt ... kan se den i Amadeus.
 
Last edited:
Harru sett. Både AA og UA ble plutselig lagt ut for salg. Ca. 100 dollar en vei..

Blir ihvertfall trip report fra verdens letteste 777 :P.
 
Det er ikke like kort, men man kan fly Korean T7 mellom Amsterdam og Madrid. Den skal jeg prøve til høsten ;)
 
Hvaslagst service har UA på denne flighten? Det er jo hverken US mainland eller IC flight? Gidder de å drasse med seg sine BOB produkter over atlanteren, eller er det bare drikkeservering?
 
UA har ikke BOB på internasjonale flygninger til Europa, så de tar nok ikke med seg BOB som nå er ferske sandwicher. Tipper det blir fruit plate på business og i F som det er på kortere wide body flygninger i USA. Bak gardina blir det nok kun drikkeservice.

Hva de serverer finner vi ut på onsdagen ;-)
 
Back
Top