UA 757 med Eco plus (CO 38/39 Economy Plus) og en del annet

Re: UA 757 med Eco plus (CO 38/39 Economy Plus)

Skal fly CO38 i februar og ser at de skal ha 99/129/139 dollar ekstra per person i Economy Plus. Heldigvis går det an å reservere seter andre steder gratis, f.eks. på lufthansa.com ;)

Skal fly CO38 i februar og ser at de skal ha 99/129/139 dollar ekstra per person i Economy Plus. Heldigvis går det an å reservere seter andre steder gratis, f.eks. på lufthansa.com ;)
Hvordan får du til å bruke lufthansa.com om du ikke har booket hos lufthansa? Jeg får bare "We are unable to find this confirmation number. Please validate your entry and try again or contact us for further information (8104)" når jeg prøver meg på "My bookings" der.

Antar han booket CO hos LH ???

CO/UA bruker Shares, ikke Amadeus. For at han skal kunne nå bookingen på LH.com, må den være booket gjennom LH.

UA og CO har forskjellig referansenumre. Er en av dem amadeus?

Nei, ingen av dem er det.. Booke du på UA en LH flight, dukker den opp på bestillingen....

CO/UA bruker Shares, ikke Amadeus. For at han skal kunne nå bookingen på LH.com, må den være booket gjennom LH.

Lufthansa selger ikke denne strekningen paa lufthansa.com

jeg får opp CO38 som et valg når jeg søker OSL-EWR på lufthansa.no. Ser ut som man må og søke multi-city for å få det til.

Nå bruker vel ikke Ua shares enda,er det ikke 5 mars de switcher?
På mine Ua bookede co flighter får jeg to referansenr, et UA og et co.

Ja, det stemmer vel - men denne flighten kontrolleres uansett i Shares.

Jeg kjøpte billetten gjennom en (luguber) reisebyråside - med Lufthansa via Düsseldorf på utreise og United tilbake. Kjøpte den der ettersom prisen bare var 2600 kr. t/r og jeg ikke fikk dette opp hos Widerøe.

Det står også "operated by United" nå for flights i slutten av februar. Det er vel fremdeles CO.. andre Co flighter i feb/mars står det ikke dette på. Er det fordi flyene er ferdig "unitifisert" kanskje ?

Eller kanskje fordi de gradvis flytter ting over på UAs AOC?

Alle fly ble overført til ett (Uniteds) AOC den 30, november ...

Nå bruker vel ikke Ua shares enda,er det ikke 5 mars de switcher?
På mine Ua bookede co flighter får jeg to referansenr, et UA og et co.

Som MOW sier, handles dette i Shares.
Men; sjekkmytrip vil vel vise hvem av referansene som (kanskje) er fungerende i Amadeus.

Men uansett vil en "kopi" fungere hos gjeldende handlingpartner/operator om ikke selskapets eget system brukes til handlingen på gjeldende stasjon.

Mye konvertering skjer via "api" når codeshare benyttes mellom selskap som har helt forskjellige booking/dcs-systemer.

[Mange bommer også på hva utskriften (ofte reisebyråer) sier om referansenr; reisebyråets referansenr, flyselskapets referansenummer ... ]

Jeg fikk valgt sete på lufthansa.com for en air china flight, på en reservasjon som inneholdt både CA, LH og SK. Fikk ikke valgt sete for SK flighten.

quote: Alle fly ble overført til ett (Uniteds) AOC den 30, november ...

Men fremdeles så står de fleste CO avganger som operated by Continental.

Og da var de ferdige:

United Airlines, a wholly owned subsidiary of United Continental Holdings(NYSE: UAL), today announced it is now offering Economy Plus seating on all long-haul international Boeing 757-200 flights, offering economy customers the option of six inches of extra legroom.
With the reconfiguration, the aircraft have 16 flat-bed seats in BusinessFirst, 45 seats in Economy Plus and 108 in Economy. The 757-200 reconfiguration project, which began in late November, outfits those aircraft with 1,845 Economy Plus seats.
The 41 aircraft principally operate between New York/Newark and Amsterdam, Barcelona, Belfast, Berlin, Birmingham,Copenhagen, Dublin, Edinburgh, Frankfurt, Glasgow, Hamburg, Lima, Lisbon, London, Madrid, Manchester, Oslo,Paris, Shannon, Stockholm and Stuttgart, and between Washington/Dulles and Amsterdam and Paris.

http://milepoint.com/forums/threads/all-international-757-aircraft-now-have-e.27588/

Jeg håper de fikser recline også. CO på ECO er helt ok, men det er litt lite recline.

Last edited:
Og det fortsetter I raskt tempo. Så på UAs fjasbokside i dag at de er i gang med å innstallere Economy plus på 767

Back