U2 fortsatt i drift !

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Litt OT i dette forum og for meg...Men OK, la gå...

CNN har i dag Exclusive rapprt om den i bruk i Irak fra ukjent base i striden mot ISIS. Meget interessent . Den var helt ombygget..:old

Ikke så overraskende, IS er ikke akkurat kjent for å ha luftvern kapabelt til å skyte ned noe mer en fly i lav høyde, så de er vel ganske forsvarlig å fly over der med U-2en.

Litt OT i dette forum og for meg...Men OK, la gå...

CNN har i dag Exclusive rapprt om den i bruk i Irak fra ukjent base i striden mot ISIS. Meget interessent . Den var helt ombygget..:old

Ikke utenklig at den flyr fra Fairford, der har de vist nok stasjonert U2 maskiner. Selv om basen formelt skal være vilende for tiden.

Årsak til at jeg kjenner til dette er at jeg er med på et RIAT forum, og ifølge folk på det forumet som bor i nærheten av Fairford så var det en veldig aktivitet med U2 fly fra basen da Syriakrigen eskalerte for et par år siden eller så.

Når den landet på basen hadde den vært i lufta 10timer. Kanskje Fairford. Glemte å se på terrenget.

"The US Air Force gave CNN rare access to U2 crews flying out of a secret location in the Middle East."
For dem som ikke gidder å lese.

Back