Tyske fly trener i Norge

Artig å se på disse fly taktisk flyvning. Da jeg var i miliæret i Bodø i vinter, var det flere C-160er som var innom. Under CR09 var det også 4 stk. stasjonert på basen. Rått å se på når såpass store fly svinger kraftig og har stor angle of attack.

Det er alltid noen som skal klage på et eller annet... Syns det er koselig å ha dem på besøk jeg, fint å se noe annet enn 737 her til en forandring :)

Og de har gjort det samme fra Bardfoss de siste 2 årene, stort sett hver uke hele sommeren (apr-okt) Skulle gjøre det samme i år, men reasfaltering og annen anleggsviksomhet førte til at hele opplegget ble flyttet til Rygge.

Bodø var de ikke så glad i, fordi det ble for langt til den typen terreng de var ute etter. (For mye fjell) De brukte Finnmarksvidda nordpå, og nå bruker de Hardangervidda mye fra Rygge.

Vi må nok ta inn over oss at "folk flest" ikke har den samme gleden og interessen av å se lavtflyging. Men tyskerne kan gjerne ta en tur over huset mitt! :)

Jeg kommer neppe til å stå med kjeppen klar for å jage dem vekk, hvis de skulle bestemme seg for å fly over taket her... ;)

De kom et fly utrolig over hustakene her i Vallset for noen dager siden. Jeg vet ikke hva slags fly det var, men det var ikke en C-160 det var slankere hadde 4 motorer og det var grått. Men over Løten har de sett mye av både C-160 og litt annet.

De må gjerne komme igjen!

Da så du nok en amerikansk EK-utstyrt C-130H :)
Samtidig driver jo Idunn og trener mye for tiden, men foreløpig er vel ikke det så mye taktisk.

Så det var en av disse jeg så dra lavt ut over Vansjø fra RYG i går...stusset litt på høyden (eller mangel på sådan).

Back