Tydelig lurt med LPA for DY

litt-amatør

ScanFlyer Gold
Medlem
Var nettopp inne og så på lavpriskalenderen til DY på OSL-LPA. Skal si billettene må ha gått unna der. Ikke en avgang fra Oslo kunne jeg se var fortsatt på 599kr. I november lå det ofte opp mot 2000-2500 kr per vei. Sånne priser er det på SK også. I tillegg går jo en drøss med charterfly pluss NB. Behovet virker umettelig...


Tipper DY om ikke lenge utvisder til mer enn to ggr i uka.
 
Originally posted by litt-amatør

Var nettopp inne og så på lavpriskalenderen til DY på OSL-LPA. Skal si billettene må ha gått unna der. Ikke en avgang fra Oslo kunne jeg se var fortsatt på 599kr. I november lå det ofte opp mot 2000-2500 kr per vei. Sånne priser er det på SK også. I tillegg går jo en drøss med charterfly pluss NB. Behovet virker umettelig...


Tipper DY om ikke lenge utvisder til mer enn to ggr i uka.

Hvem vet hvor mange 599 billetter DY egentlig legger ut?? Kan jo hende at det kun er noen få seter pr. avgang..
 
LPA og kanariøyene ellers har alltid vært populært for nordmennn, har en anelse at vi er mer vanedyr enn våre naboland i så måte selvom de også er godt representert.

Men, de er også dyrere å operere siden strekningen er så lang.
 
Det finnes jo et drøss av andre muligheter med 737-800. Men skjønner at DY kjører safe med LPA, med hva med Egypt, Kypros, Dubai kanskje? Dubai blir mer og mer populært blant norske turister, så kanskje etterhvert ser vi en rute ditover? Om en 738 har rekkevidden da, vet iallefall at Novair fløy dit med A321...
 
Originally posted by Fry

Det finnes jo et drøss av andre muligheter med 737-800. Men skjønner at DY kjører safe med LPA, med hva med Egypt, Kypros, Dubai kanskje? Dubai blir mer og mer populært blant norske turister, så kanskje etterhvert ser vi en rute ditover? Om en 738 har rekkevidden da, vet iallefall at Novair fløy dit med A321...

Og i serien "hvor mye tortur klarer Ola Normann på et rutefly for å spare noen småkroner" har vi en ny deltaker: OSL-DXB med en 738 med 189 seter...

Bra at man ihvertfall sammenligner DY med det de egentlig er: En charter/LCC hybrid

Igjen, hver sin lyst
 
Tror nå dem hadde fått fylt opp flyene sine uansett... Den vanlige reisende vil ha det så billig som mulig (Snakker nå ikke om folk som flyr regelmessig med rutefly), og de som som regel bare flyr lavpris og charter en gang i året, hadde nok brukt dette tilbudet, og ikke klaget noe særlig over trange fly.
Dubai er jo faktisk bare 6 timer unna cirka.. Er ikke helt sikker, men noe sånt.. Er da ikke så voldsomt mye lenger enn til LPA.
 
Originally posted by FBU

Fatter ikke at folk gidder å dra til den harry øya:p
Det er god temperatur om vinteren, halvparten så langt som til Thailand og Brasil og selvfølgelig det skandinavier elsker mest: GRISEFESTER.:nor :SWE :DEN
 
Originally posted by Superhai

LPA og kanariøyene ellers har alltid vært populært for nordmennn, har en anelse at vi er mer vanedyr enn våre naboland i så måte selvom de også er godt representert.

Men, de er også dyrere å operere siden strekningen er så lang.
Nå øker vel både Thailand og Brasil kraftig fra Norge, så vi utvider vel våre horisonter litt ihvertfall;)
 
Skal ikke DY begynne å fly på Moskva til sommeren ? Hvorfor har de ikke startet bilettsalget der enda ?? Vurderer MAKS airshow der i august.
 
Back
Top