Twin Ottern på tur igjen
Nytt land og to flyplasser i samme by.
Jeg tenkte jeg skulle prøve meg med en liten rapport igjen. Prøver en slags underveis-rapport denne gangen så får vi se hvordan det går.
Atter en natt med dårlig søvnuttak med dertilhørende stirring i taket og fundering førte til vibrasjoner i bookingfingeren. Merkelig nok. Rart med det i grunn: Av en eller annen snodig grunn finner jeg det for godt å leke med telefonen når jeg ligger sånn og da er det ganske så lett å taste seg inn på SAS sin geniale app. «Skulle bare» inn å sjekke mine andre reservasjoner som lå og ventet og se at «alt var ok» med disse. SAS sitt vårsalg lå riktignok gjemt et lite stykke bak i hukommelsen. Så lå man der og trykte inn noen destinasjoner og datoer av interesse. Etter litt trykking hadde oppmerksomheten min blitt rettet mot en by i et land jeg ikke hadde vært i før. En god grunn til å reise i seg selv i grunn. I tillegg har denne byen to internasjonale flyplasser, og SAS flyr til begge to. Så da måtte man sørge for å reise via begge disse. Det familiære kappløpet om å samle på flyplasser rundt om i verden fortsetter og som jeg har nevnt før: Det er faktisk en stor del av moroa for meg. Flyplasser, flytyper og registreringer. For å komme seg mellom disse to flyplassene. Google forteller at det faktisk er ca 55 kilometer i avstand mellom flyplassene. Så det hadde nok blitt litt langt å gå på en dag. Jeg bare tøyser.
Uansett for å unngå noen potensielle "smeller» i transfer mellom flyplassene la man inn en overnatting. Med litt over et døgn fra ankomst til avreise var det kanskje ikke så dumt å stoppe litt opp og faktisk se litt av byen man besøker heller.
Denne turen ble booket i GO. Prisene i Plus var ikke like innbydene denne gangen. Med grytidlig avgang planla man å sove seg nedover Europa og spise litt frokost i loungen på Kastrup underveis. Seter ble i alle tilfeller plukket raskt etter at bookingen var gjennomført. En av de store fordelene med å være EBG synes jeg selv i tillegg til ekstra bagasje, lounge og alt det der.
Typisk nok så det ut som SAS solgte godt med Plus på den første flighten. I grunnen ikke overraskende. Så ved innsjekk var man blitt flyttet fra 10A til 25B(?). Men man hoppet selv elegant over til 25A og satset på ledig midtsete ihvertfall.
Man jobbet kveldsvakt kvelden før avreise. Så alt lå an til en kort natt og altfor tidlig oppstandelse. Hvorfor i allverden gidder jeg holde på med dette her?
Som sagt: våknet faktisk før vekkerklokka. Har det med å sove lett før jeg skal ut på tur. Så da tuslet man inn på badet og gjorde unna morgenrutinen før man ikke lenge etter var på tur ned til busstoppet der flybussen etterhvert ankom på skarp rute.
Fremme på Sola 19 minutter senere.
Tiden fløy og plutselig var jeg siste man til å boarde på dagens første flight....
Nytt land og to flyplasser i samme by.
Jeg tenkte jeg skulle prøve meg med en liten rapport igjen. Prøver en slags underveis-rapport denne gangen så får vi se hvordan det går.
Atter en natt med dårlig søvnuttak med dertilhørende stirring i taket og fundering førte til vibrasjoner i bookingfingeren. Merkelig nok. Rart med det i grunn: Av en eller annen snodig grunn finner jeg det for godt å leke med telefonen når jeg ligger sånn og da er det ganske så lett å taste seg inn på SAS sin geniale app. «Skulle bare» inn å sjekke mine andre reservasjoner som lå og ventet og se at «alt var ok» med disse. SAS sitt vårsalg lå riktignok gjemt et lite stykke bak i hukommelsen. Så lå man der og trykte inn noen destinasjoner og datoer av interesse. Etter litt trykking hadde oppmerksomheten min blitt rettet mot en by i et land jeg ikke hadde vært i før. En god grunn til å reise i seg selv i grunn. I tillegg har denne byen to internasjonale flyplasser, og SAS flyr til begge to. Så da måtte man sørge for å reise via begge disse. Det familiære kappløpet om å samle på flyplasser rundt om i verden fortsetter og som jeg har nevnt før: Det er faktisk en stor del av moroa for meg. Flyplasser, flytyper og registreringer. For å komme seg mellom disse to flyplassene. Google forteller at det faktisk er ca 55 kilometer i avstand mellom flyplassene. Så det hadde nok blitt litt langt å gå på en dag. Jeg bare tøyser.
Uansett for å unngå noen potensielle "smeller» i transfer mellom flyplassene la man inn en overnatting. Med litt over et døgn fra ankomst til avreise var det kanskje ikke så dumt å stoppe litt opp og faktisk se litt av byen man besøker heller.
Denne turen ble booket i GO. Prisene i Plus var ikke like innbydene denne gangen. Med grytidlig avgang planla man å sove seg nedover Europa og spise litt frokost i loungen på Kastrup underveis. Seter ble i alle tilfeller plukket raskt etter at bookingen var gjennomført. En av de store fordelene med å være EBG synes jeg selv i tillegg til ekstra bagasje, lounge og alt det der.
Typisk nok så det ut som SAS solgte godt med Plus på den første flighten. I grunnen ikke overraskende. Så ved innsjekk var man blitt flyttet fra 10A til 25B(?). Men man hoppet selv elegant over til 25A og satset på ledig midtsete ihvertfall.
Man jobbet kveldsvakt kvelden før avreise. Så alt lå an til en kort natt og altfor tidlig oppstandelse. Hvorfor i allverden gidder jeg holde på med dette her?
Som sagt: våknet faktisk før vekkerklokka. Har det med å sove lett før jeg skal ut på tur. Så da tuslet man inn på badet og gjorde unna morgenrutinen før man ikke lenge etter var på tur ned til busstoppet der flybussen etterhvert ankom på skarp rute.
Fremme på Sola 19 minutter senere.
Tiden fløy og plutselig var jeg siste man til å boarde på dagens første flight....