Twin Otter-landing

DuRøret faktisk, den var ny - og veldig bra! :lol: :colgate: :clap

Twin Otteren klarer av det utroligste, og det så ut som det blåste bra, ja!

Mmmmm dette vekker mange gamle minner....Jeg har vært med på mange landinger med disse kjerrene i lignende forhold....mmmmmm

På Tarmac i TOS blant annet, på Eggemoen osv...mmmmm

Herlig å se en slik liten filmsnutt

:clap

Her i Vadsø så prøvde dem i sin tid å innføre Twin Otter med medbrakt GPU :)

Rullebane - hva skal man med det...?:D Jeg har hørt en historie om en take-off i TOS med Twin Otter, hvor denne visstnok skal ha foregått ved å ta av rett ut fra den gamle terminalbygningen (dvs på oppstillingsplassen foran bygningen). Jeg vet ikke om det er noe hold i historien....

vel, jeg har iallefall vært med å landet på tarmac i TOS under et flystevne, i hmm, -83 eller -84....

Morro var'e :cool:

Jeg har hørt en historie om en take-off i TOS med Twin Otter, hvor denne visstnok skal ha foregått ved å ta av rett ut fra den gamle terminalbygningen (dvs på oppstillingsplassen foran bygningen). Jeg vet ikke om det er noe hold i historien....

Både den og andre liknende historier hører jeg mange av på jobb hver uke. Antar at de er ganske så sanne ja. De gamle skipperne forteller nå så fråden står i munnvikene:)

Ja det er vel mange historier om Twin Otteren. Selv har jeg sett at de har rygget fra midten av banen til avgangsposisjon pga. sterk vind og at de landet og tok av mens en annen Twin Otter sto "stuck" midt på banen med snag (altså ca. 400 meter tilgjengelig bane) :cry:

whoops :cry:

Just a slip of the tongue.....:drunk:

Selvfølgelig SSL. de skal da omtales med respekt, jeg mente den vakre damen! :old

Back