• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

TV2 melder om kaos på OSL ..

Herlov

ScanFlyer Gold
TV2 melder om kaos på OSL ..

Jeg sitter og ser på nyhetene og flyveledermangelen slår til nok en gang .. Folk oppfordres til ikke å reise til Gardermoen. Var det ikke bare noen få dager siden Avinor mente at juletrafikken kom til å gå veldig bra?

Vi får virkelig håpe de kommer igang fort med den evalueringen de skal foreta, slik at det går an å få inn noen folk som kan se virkeligheten som den er. :skep

Replying to Topic 'TV2 melder om kaos på OSL ..'

med fare for å trampe hardt og lenge i klaveret, er det noen flere enn meg som ser likheten mellom avinorledelsen og toppledelsen i kommunistiske land? Ta for eksempel Kina. Ledelsen der kan ofte vite om et problem, og benekte det for hele verden, selv om hele verden vet at det er et problem.:skep

:D

Attachments

• Randi Flesland.jpg
    Randi Flesland.jpg
    11.7 KB · Views: 12

.

Attachments

• Mao.jpg
    Mao.jpg
    11.8 KB · Views: 11

- Det ER ingen forsinkelser paa Gardermoen!

07-minister.jpg

:love

Er vel ikke tilfeldig at informasjonsdirektøren i Avinor ofte blir kalt for "komiske Ove". :)

Originally posted by LN-MOW

07-minister.jpg

Det var akkurat det bildet jeg så for meg i morges når jeg leste uttalelsene til Ove Narvesen i VG :)

Og når vi først er inne på kommunisme;
nye%20avinor.jpg

Ankomst tavlene ser jo ut som reklame for Venstresiden "Ny Tid" ...

artikkel fra vg.no

status for dagen: 60 kansellerte avganger, minst 25000 passasjerer berørt.
Neeeeeei, vi har ingen problemer med trafikkavviklingen i dag....

Husker jeg leste noe om en kommunistleder i det gode, gamle Sovjet for en tid tilbake. Han hadde fått ansvaret for å øke kjøttproduksjonen i en eller annen avsidesliggende region. Målet var å fordoble produksjonen på få år. Dette klarte han selvsagt ikke, men for å hjelpe på tallene og unngå straffereaksjon fra sentraladministrasjonen, slaktet han ned hele buskapet i regionen, med det endelige resultat at det ikke var noen dyr igjen .

Det var akkurat det bildet jeg så for meg i morges når jeg leste uttalelsene til Ove Narvesen i VG :)

nye%20avinor.jpg

Va det ikke du som hadde en heit date med Randi da? :p *dukke*

Originally posted by THS

Originally posted by LN-MOW

07-minister.jpg

nye%20avinor.jpg

:musikk :mol :mol :mol

Kunne bare ikke dy meg....

Attachments

• 495878.jpg
    495878.jpg
    135 KB · Views: 9

Flygelederne har intet ansvar...... Alt er store stygge Avinor (les Randis) skyld... Jeg tror verden hadde vært bedre uten Rolf Skrede.

Kanskje ikke så lurt å si et, siden jeg skal fly nordover kl 10 i dag. Da blir det kanskje ekstra forskinkelser på meg......

Men passasjerne er mest forbannet på de syke i Røyken - og ikke på Randi Flesland. Det bør kanskje være et tankekors..

Originally posted by RH

Flygelederne har intet ansvar...... Alt er store stygge Avinor (les Randis) skyld... Jeg tror verden hadde vært bedre uten Rolf Skrede.

Kanskje ikke så lurt å si et, siden jeg skal fly nordover kl 10 i dag. Da blir det kanskje ekstra forskinkelser på meg......

Du er vel på vei ut til Gardermoen på dette tidspunkt, men når du kommer fram kan du kanskje forklare oss, gitt at jeg skjønner ironien i innlegget ditt, hvordan man ender opp med å legge skylden på flygelederne? Nøyaktig hva er det flygelederne gjør feil i denne saken?
Og mens du er i gang med å øse av din visdom kan du kanskje greie ut om forholdet Rolf Skrede og verden som helhet, da spesielt i hvilken grad verden hadde blitt bedre uten han. Nøyaktig hva er det Rolf Skrede gjør som får flyene til å bli forsinket?

Videre kan du, siden du tydeligvis er inside i denne saken, forklare hva som faktisk skjer i forholdet Avinor/resten av verden.
Jeg skal hjelpe deg litt på vei:
- Staten henter ut et tresifret millionbeløp fra Avinor hvert år. Disse pengene kunne kanskje blitt brukt til noe annet? Grei ut om dette er du snill.
- Stortinget forlangte for noen år siden at Avinor skulle hente ut en gevinst på 400 millioner i overgangen 2005/2006. Du kan kanskje forklare oss hvordan man kom fram til dette tallet og hva som lå til grunn for å forlange en slik innsparing.
- Randi Flesland sa ja til oppdraget og syntes det var helt greit. For å være sikker på å klare dette ansatte hun sykehusdødaren Anne Grette. Anne Grette uttalte på et tidlig tidspunkt, foran en hel forsamling, at hun tidligere hadde knekket legestanden i Oslo. Nå skulle hun ta flygelederne. Så ble hun ansatt som sjef for blant annet flygelederne. RH, Kan du ikke ramse opp hvilke fordeler det gir i forhold til lojalitet og dugnadsvilje hos flygelederne generelt?
- Luftfartstilsynet ble opprettet omtrent samtidig med Avinor. Kan ikke du fortelle oss i hvilken grad opprettelsen av et tilsyn i forhold til saker man tidligere har forpaktet sjøl innvirker etterlevelsen av regelverk som allerede finnes?

Uffda. Nå leste jeg det jeg har skrevet over. Det kan kanskje virke litt sarkastisk. Jeg beklager det. Jeg forventer selvsagt ikke at du skal svare på disse spørsmålene. Jeg sier ikke at du er ignorant, RH. Jeg sier bare at det virker som om du ikke kan så mye om norsk luftfart.

Mvh

Kyrre

Men at det kommer mye ensidig grums mot Randi Flesland er greit???

Originally posted by EB

Men at det kommer mye ensidig grums mot Randi Flesland er greit???

Randi har blitt en personifisering av hele nedsparingsprosessen. Samtidig ligger faktisk roten i alt elended i at hun fortsetter med den politikken hun har valgt. Strengt tatt kunne man like gjerne referert til styreleder Tallerås eller for den saks skyld Mrs Skogsholm men nå har det vel blitt Randi som står ansvarlig i første rekke som blir nevnt.
Når det er nevnt skjønner de fleste i Avinor at problemet ikke er Randi alene. Med enkelte unntak er det ikke vi som opprettholder hetsen mot henne... Det er det først og fremst media som gjør. Men det er vel flygeledernes feil det også.

Kyrre

Tror flygeledere hadde fått litt mer støtte om det ble en mer balansert debatt... Nå virker det som det kun er fagforening mot ledelse...

Tja, så kommer spørsmålet om det i det hele tatt er mulig å få støtte hos folket generelt når man på et LUFTFARTSFORUM blir møtt med en ignorans og lemfeldig omgang med fakta som hører mer hjemme på VG-nett eller nettavisen. :p

Litt mer seriøst må jeg jo spørre om det ikke faktisk er slik det skal være i arbeidslivet? Fagforeninga tar opp saker som gjelder for sine medlemmer, mens medlemmene fortsetter det daglige arbeidet? For uavhengig av hva som måtte komme fram i media så ER det faktisk sånn at man gjør det man kan for å få hjulene til å gå rundt i Røyken.
Men det vet dere allerede...

Når vi nå etter ti år tar opp lønnskampen igjen skal dere få lov til å bli forbanna på oss flygeledere. :up:

Back