I et mylder av elger, elefanter, bjørner og sikkert andre dyr...burde jeg vel hatt en sau, men det får jeg overlate til de proffesjonelle. Ved en feil dukket det nå opp et fly på Gatwick (EGKK/LGW) i et par uker som egentilg kun spesielle utvalgte får lov å ta på. Så...normalt går det nå i grønt...
Men nå er nesen blitt sort!
Og en er blitt internasjonal...
En litt annen shamrock enn vanlig.
På tross av alderen, også med lys.
Flyet er nå nesten nytt, men du verden så mye feil det hostet opp i løpet av tiden i utlendighet...kanskje republikaneren ikke likte å være så nær Dronningen. Uansett, denne gang var det fuel indikator computer som trengte en reset. Linjene over tallene betyr at indikasjonen ikke er til å stole på...
Uansett, opp i luften kom en nå til slutt, og her på vei inn til Gatwick (EGKK/LGW) en fin ettermiddag.
En A340 tror jeg det var, 1000ft under på vei ut i havet mot solnedgangen.
På vei tilbake ble det mørkt men en sjelden klar natt gav fin utsikt over kysten fra Havant/Goodwood/Chichester til Brighton med storbyen i bakgrunnen.
Apropos mørke..."centre of the known universe", mer kjent som Dublin (EIDW/DUB) på vei mot LIFFY og Gatwick (EGKK/LGW)...flyplassen er på nordsiden, eller nærmest flyet.
Så ble lyset slått på og det relativt vanlige Karibiske innslaget fikk "expedite line up 26L behind landing A319, traffic at 5 miles"...ikke uvanlig, men risikosport med "ya maaaan" mentalitet...Hva ville ikke aviser og TV i Norge skrive etter slike "hasardiøse" manøvre.
Veddemål for sjansen for at "speedbird" måtte gå rundt kunne ihverksettes. "Speedbird xxxx expect very late landing clearance" ble gitt mens vår kjære Cubana fikk "Cubana xxxx expedite, cleared for immediate take-off traffic inside 2 miles" og som alltid radio av ypperste klasse fra Karibisk hold "expediting, Cubana" og sikkert sigarer som fløy veggimellom mens de fikk summet seg til å dra..."speedbird xxxx behind departing Ilyushin cleared to land" og et velplassert "Cubana xxxx contact London 134.125 and well done for getting airborne" ble gitt litt senere.
Og mens man er inne på Russisk, hvorfor ikke også gå til Ukraina...mitt første møte med denne krabaten...
Vinteren kommer visstnok, men først må man ha tåke...her en liten lysning med ellers rundt 200m RVR i vestenden av Gatwick (EGKK/LGW).
Så var det tid for "juleferie"...litt tidlig kanskje, men sånn ble det i år. Underlig skapning ihvertfall, med motorne på feil sted!
Med listing som forsvant og billett utstedt på feil selskap (hadde glemt nylig bytte av operatør) ble det litt fram og tilbake i transfer senteret og 1 time mellom flyginger ble plutselig lite...men takket være en hyggelig og hjelpsom person bak skranken og på telefon gikk det nå til slutt og en endte på et fly med enda merkeligere motorer...
Det var nå det for denne gang!

Men nå er nesen blitt sort!

Og en er blitt internasjonal...

En litt annen shamrock enn vanlig.

På tross av alderen, også med lys.

Flyet er nå nesten nytt, men du verden så mye feil det hostet opp i løpet av tiden i utlendighet...kanskje republikaneren ikke likte å være så nær Dronningen. Uansett, denne gang var det fuel indikator computer som trengte en reset. Linjene over tallene betyr at indikasjonen ikke er til å stole på...

Uansett, opp i luften kom en nå til slutt, og her på vei inn til Gatwick (EGKK/LGW) en fin ettermiddag.

En A340 tror jeg det var, 1000ft under på vei ut i havet mot solnedgangen.

På vei tilbake ble det mørkt men en sjelden klar natt gav fin utsikt over kysten fra Havant/Goodwood/Chichester til Brighton med storbyen i bakgrunnen.

Apropos mørke..."centre of the known universe", mer kjent som Dublin (EIDW/DUB) på vei mot LIFFY og Gatwick (EGKK/LGW)...flyplassen er på nordsiden, eller nærmest flyet.

Så ble lyset slått på og det relativt vanlige Karibiske innslaget fikk "expedite line up 26L behind landing A319, traffic at 5 miles"...ikke uvanlig, men risikosport med "ya maaaan" mentalitet...Hva ville ikke aviser og TV i Norge skrive etter slike "hasardiøse" manøvre.

Veddemål for sjansen for at "speedbird" måtte gå rundt kunne ihverksettes. "Speedbird xxxx expect very late landing clearance" ble gitt mens vår kjære Cubana fikk "Cubana xxxx expedite, cleared for immediate take-off traffic inside 2 miles" og som alltid radio av ypperste klasse fra Karibisk hold "expediting, Cubana" og sikkert sigarer som fløy veggimellom mens de fikk summet seg til å dra..."speedbird xxxx behind departing Ilyushin cleared to land" og et velplassert "Cubana xxxx contact London 134.125 and well done for getting airborne" ble gitt litt senere.


Og mens man er inne på Russisk, hvorfor ikke også gå til Ukraina...mitt første møte med denne krabaten...

Vinteren kommer visstnok, men først må man ha tåke...her en liten lysning med ellers rundt 200m RVR i vestenden av Gatwick (EGKK/LGW).

Så var det tid for "juleferie"...litt tidlig kanskje, men sånn ble det i år. Underlig skapning ihvertfall, med motorne på feil sted!

Med listing som forsvant og billett utstedt på feil selskap (hadde glemt nylig bytte av operatør) ble det litt fram og tilbake i transfer senteret og 1 time mellom flyginger ble plutselig lite...men takket være en hyggelig og hjelpsom person bak skranken og på telefon gikk det nå til slutt og en endte på et fly med enda merkeligere motorer...

Det var nå det for denne gang!
Last edited: