Turtle goes retro!

Turtle

ScanFlyer Silver
I et mylder av elger, elefanter, bjørner og sikkert andre dyr...burde jeg vel hatt en sau, men det får jeg overlate til de proffesjonelle. Ved en feil dukket det nå opp et fly på Gatwick (EGKK/LGW) i et par uker som egentilg kun spesielle utvalgte får lov å ta på. Så...normalt går det nå i grønt...
1C360_2011-10-0413-43-54.jpg


Men nå er nesen blitt sort!
1C360_2011-10-0318-14-10.jpg


Og en er blitt internasjonal...
1C360_2011-10-0314-13-45.jpg


En litt annen shamrock enn vanlig.
1C360_2011-10-1214-06-50.jpg


På tross av alderen, også med lys.
1C360_2011-10-0320-05-51.jpg


Flyet er nå nesten nytt, men du verden så mye feil det hostet opp i løpet av tiden i utlendighet...kanskje republikaneren ikke likte å være så nær Dronningen. Uansett, denne gang var det fuel indikator computer som trengte en reset. Linjene over tallene betyr at indikasjonen ikke er til å stole på...
1C360_2011-10-0318-05-08.jpg


Uansett, opp i luften kom en nå til slutt, og her på vei inn til Gatwick (EGKK/LGW) en fin ettermiddag.
1C360_2011-10-1817-30-38.jpg


En A340 tror jeg det var, 1000ft under på vei ut i havet mot solnedgangen.
1C360_2011-10-1918-17-06.jpg


På vei tilbake ble det mørkt men en sjelden klar natt gav fin utsikt over kysten fra Havant/Goodwood/Chichester til Brighton med storbyen i bakgrunnen.
1C360_2011-10-1923-09-00.jpg


Apropos mørke..."centre of the known universe", mer kjent som Dublin (EIDW/DUB) på vei mot LIFFY og Gatwick (EGKK/LGW)...flyplassen er på nordsiden, eller nærmest flyet.
1C360_2011-10-1820-34-14.jpg


Så ble lyset slått på og det relativt vanlige Karibiske innslaget fikk "expedite line up 26L behind landing A319, traffic at 5 miles"...ikke uvanlig, men risikosport med "ya maaaan" mentalitet...Hva ville ikke aviser og TV i Norge skrive etter slike "hasardiøse" manøvre.
1C360_2011-10-1917-41-48.jpg


Veddemål for sjansen for at "speedbird" måtte gå rundt kunne ihverksettes. "Speedbird xxxx expect very late landing clearance" ble gitt mens vår kjære Cubana fikk "Cubana xxxx expedite, cleared for immediate take-off traffic inside 2 miles" og som alltid radio av ypperste klasse fra Karibisk hold "expediting, Cubana" og sikkert sigarer som fløy veggimellom mens de fikk summet seg til å dra..."speedbird xxxx behind departing Ilyushin cleared to land" og et velplassert "Cubana xxxx contact London 134.125 and well done for getting airborne" ble gitt litt senere. :)
1C360_2011-10-1917-43-10.jpg


Og mens man er inne på Russisk, hvorfor ikke også gå til Ukraina...mitt første møte med denne krabaten...
1C360_2011-11-11-12-54-50.jpg


Vinteren kommer visstnok, men først må man ha tåke...her en liten lysning med ellers rundt 200m RVR i vestenden av Gatwick (EGKK/LGW).
1C360_2011-11-20-11-07-42.jpg


Så var det tid for "juleferie"...litt tidlig kanskje, men sånn ble det i år. Underlig skapning ihvertfall, med motorne på feil sted!
1C360_2011-11-24-10-10-20.jpg


Med listing som forsvant og billett utstedt på feil selskap (hadde glemt nylig bytte av operatør) ble det litt fram og tilbake i transfer senteret og 1 time mellom flyginger ble plutselig lite...men takket være en hyggelig og hjelpsom person bak skranken og på telefon gikk det nå til slutt og en endte på et fly med enda merkeligere motorer...
1C360_2011-11-24-13-12-10.jpg


Det var nå det for denne gang!
 
Last edited:
Håper på flere bilder fra deg etter juleferien. Som vanlig artig å se litt live-bilder fra kontoret.
 
Fantastisk flotte bilder :D fra London. Jeg vil se mer bilder om du har flere på lager, bra biler igjen!!! Tusen takk skal du ha.!
 
Fantastiske bilder. Hva er registrering på SAS albinoen? Ser bare SE-DM*

Ser ut som det kan være SE-DMK så får satse på det...

Hyggelig de falt i smak :) Blir å prøve lykken på lotteriet med retur i morgen men da blir det visst i blått siden den litt blasse grønne med de veldig merkelige motorne går enda tidligere :p
 
Fin og artig bildeserie, takk for info også. Flott at også EI har en retro, de fargene likte jeg veldig godt. Har sett de en gang på FBU med Viscount 800 på besøk, faktisk 2 stk samtidig, parkert på nordvestsiden av plassen, ut mot Oksenøyveien (ca 1970)
 
Back
Top