Turkish, Finnair, Norwegian eller noe annet til Bangkok?

Re: Thai economy til BKK vs "de andre"

Jeg er elite plus og fikk fast track i passkontroll på BKK, men siden jeg reiser med familie var det lite vits i - fikk kun til meg selv, ikke til familiemedlemmer. Fikk heller ikke familien inn i lounge på AMS. Flyr vi thai blir det i tilfelle via cph for å slippe tolltullet på OSL, og med EBG får vi tilgang til SAS-loungen der hele familien så vidt jeg har skjønt. og den synes jeg også er veldig OK.

Fra Stavanger er det vel flere muligheter med 1 stopp til BKK.
Har du sett på LH via Frankfurt? Evt Air France ser jeg har litt billige billetter. BA er jo en mulighet, evt kan du jo se om du kan fly sas til lhr og Eva air til BKK.
Når der gjelder thai, så er det jo ikke noe stress å fly ut via osl, så lenge man kommer hjem via cph eller arn.

Jeg har vurdert alle disse, og lander som oftest på de som gir oss relativt god pris vs reisetid. Så var spørsmålet om noen av disse gir et bedre totslprodult enn de andre, i tillegg til at jeg er litt lysten på å holde meg innenfor Star alliance. Da kan jo eva air være et godt alternativ til thai kanskje? Eventuelt LH også selvsagt - erfaringer derfra?

Jeg synes Thai er suverene i økonomi på long hault, bedre enn Lufthansa, Qatar, DY, Sas osv.

Last edited:

Har kun testa Thai i økonomi intra Asia, men det var topp. Vennlig og god service. Crewet var veldig oppmerksomt og spurte om det var noe mer vi ville ha. Og det på 1 1/2 times flyging til Kuala Lumpur. Nå aner jeg ikke hvordan de er på interkontinentalt, men som sagt min erfaring intra Asia var topp.

Swiss har et ganske greit salg i Business til BKK nå i P-klasse. 12.500 t/r fra OSL, bestill før 31. juli og reis senest 30. september. Enten "direkte" med ett stopover via Zurich, eller via Beijing med Thai på siste leg.

Har også tenkt meg en tur til BKK i løpet av høsten.
For meg er bare biz i *A aktuelt. Prøver å søke litt rundt, men det virker faktisk som det nesten er billigst å starte reisen i Oslo. Sånn var det slett ikke alltid tidligere.

Er det noen som har tips om andre startsteder i Europa for (billig) biz til BKK med *A?

Ser forresten at Swiss endrer avgangstidene på vinterprogrammet, så det blir dårlig/umulig forbindelse til/fra Oslo.

ZRH-BKK 17:50 - 10:40
BKK-ZRH 13:00 - 19:30

Back