Turkish, Finnair, Norwegian eller noe annet til Bangkok?

LA8PV

Newcomer
Skal bestille årets ferie (nov/dec) og det lukter raskt en billett foran denne gang og siden jeg aldri har fløyet AY i business, aldri testet TK og er MEGET skeptisk til DY av natur så lurer jeg på om noen her kan anbefale. For meg er ikke bonuspoeng avgjørende, da jeg vil ha det best mulig ombord - for en billig penge - og hvor jeg mellomlander er heller ikke avgjørende.

Re: TK, AY, DY eller ?? til BKK?

Finnair er vel gunstig til kampanjepris litt under 12000 i biz og korte transfertider på vinterprogrammet.
Ulempen (for noen) er at det går mye i dagfly hjemover igjen - spesielt hvis man har reisetid til BKK er jo det ikke så gunstig.

Jepp, AY og TK har samme pris - 11 500-12 000. DY billigere, men hva slags Business har de?

Qatar Airways pleier å ligge på rundt 15 000 kr til BKK om det er av interesse. Av og til har dem tilbud ned til ca 12 000 kr, så følg med på siden dems. Dy er bare "premium economy" men det er dirikte da. Med lifmilestilbudet så kan man få Thai til BKK til ca 12 000 kr ved bruk av poeng.(kjøpt på tilbud)

Qatar har vel to for en tilbud akkurat nå om de ikke er ferdig. Er dere to personer betaler dere 21000 tilsammen.

Qatar har vel to for en tilbud akkurat nå om de ikke er ferdig. Er dere to personer betaler dere 21000 tilsammen.

Tilbudet deres er forlenget, fikk mail på onsdag:

"Bestill senest 12. juli på qatarairways.no og reis mellom 4. juli og 31. august."

Det du spør om.
Altså TK, AY eller DY, så er valget lett TK i mine øyne.
De har et svært godt produkt både i Y og C, og bedre enn de fleste andre.

Det du spør om.
Altså TK, AY eller DY, så er valget lett TK i mine øyne.
De har et svært godt produkt både i Y og C, og bedre enn de fleste andre.

Tja, Y+ produktet imponerte ikke meg for noen uker tilbake selvom setene på lengste strekk var gode. Om Qatar 2 for 1 er aktuelt ville jeg valgt de.

Last edited:

TK er som nevnt helt topp. De har verdens beste lounge i IST, eneste drawback er lang siste flight på returen fra IST-OSLo

EK glemt alt?
Sist eg søkte var EK billigere enn QR (nov tur, motsatt vei)

Tja, Y+ produktet imponerte ikke meg for noen uker tilbake selvom setene på lengste strekk var gode. Om Qatar 2 for 1 er aktuelt ville jeg valgt de.

Kjenner ikke hverken Quatar eller TK sin Y+.
Men hadde valgt TK på Y eller C anytime fremfor samtlige selskaper jeg har flydd med. Inkludert Singapore Airlines :)

Takker for mange gode innspill her. Blir nok TK så fort jeg vet endelige datoer etter helgen. EK fant jeg ingen nice price på og TG ligger på 20 laken og da ryker nok budsjettet en smule.

Thai economy til BKK vs "de andre"

Vi diskuterer ulike alternativer for å komme seg fra Stavanger til BKK. vi har tidligere flydd Qatar of vært veldig happy med det - god service, og mat etc. I år har vi flydd China Airlines, og er litt mindre fornøyd med med det (dårligere service, dårligere mat, dårligere IFE). Fordelen med CI er at vi kun får en mellomlanding, og at Sola er første norske flyplass - vi slipper med andre ord runddansen gjennom tollen på OSL. vi vurderer derfor neste gang Thai fra København, men det ser litt dyrere ut enn både Qatar og CI. hvordan er standarden på Thai? Er det verdt de ekstra pengene?

Re: Thai economy til BKK vs "de andre"

Generelt er de Kinesiske flyselskapene litt dårligere på kvalitet på mat, seter, IFE osv enn Europeiske selskap. Eneste oppsiden (economy) er at China Airlines gir ut fasttrack-ticket ved ankomst BKK til Sky Team gullkunder som sitter bak gardinen.

Jeg har ikke forsøkt Thai longhaul i economy. Men har forsøkt dem shorthaul t/r BKK-RGN i A330 og det var helt allright.

Oppsummert er det ikke veldig stor forskjell så var det jeg som skulle reise ville jeg vurdert total reisetid og antall stopp underveis opp mot eventuell prisforskjell. Mellom BKK og BGO på jobbreise pleier jeg å ende opp i KL sine 777 siden policy forhindrer meg fra å booke på riktig side av gardinen. Det å ikke mellomlandet på OSL er en viktig faktor og når en først skal mellomlande er KL sine lounger på AMS ganske allright og fornuftig plassert med hensyn på gangavstand til gate.

Back