Turkish Airlines ændre navn?

Re: Turkish Airlines ændre navn?

Har det ikke vært kalt Türk Hava Yollari, a.k.a THY, innenriks i Tyrkia i alle år?

Turkish Airlines har alltid vært politisk styrt, men nå drar man politiseringen til et helt nytt nivå når landets president annonserer navnendring.

Flyselskapet er også Tyrkias mest kjente varemerke og en rapport som nylig kom ut viste for femte år på rad at Turkish Airlines er landets mest verdifulle varemerke. Da gir det jo mening å endre navnet man markedsfører seg under internasjonalt :rolleyes:

https://www.hurriyetdailynews.com/turkish-airlines-named-most-valuable-brand-174449

Turkish Airlines har alltid vært politisk styrt, men nå drar man politiseringen til et helt nytt nivå når landets president annonserer navnendring.

Flyselskapet er også Tyrkias mest kjente varemerke og en rapport som nylig kom ut viste for femte år på rad at Turkish Airlines er landets mest verdifulle varemerke. Da gir det jo mening å endre navnet man markedsfører seg under internasjonalt :rolleyes:

https://www.hurriyetdailynews.com/turkish-airlines-named-most-valuable-brand-174449

Men er det virkelig en navnendring ? Soek paa bilder av Turkish DC-10 paa Airlines.net og der vil du se det «nye» navnet paa maskinene som ble pensjonert for lenge lenge siden. De kunne jo bare lage en Retro maskin og oppfylle de politiske kravene ;)

Men er det virkelig en navnendring ? Soek paa bilder av Turkish DC-10 paa Airlines.net og der vil du se det «nye» navnet paa maskinene som ble pensjonert for lenge lenge siden. De kunne jo bare lage en Retro maskin og oppfylle de politiske kravene ;)

Jeg har godt set de gamle DC10 billeder. Men på disse billeder står der både Türkiye Hava Yollari og Turkish Airlines. Efter hvad jeg ved, bliver der i den nye udgave IKKE skrevet "Turkish Airlines" på flyene. Men lad os nu se. Alt kan ske.

Det har de vil gjort. Fløy faktisk selv en slik Airbus A330-200 i retrolivery fra OSL til gamle IST for fem år siden.

Det er jo stor forskjell på å bruke sitt tyrkiske navn innenlands, samt litt her og der, og det å faktisk droppe helt navnet de alltid har markedsført seg under internasjonalt.

Er ikke dette navnet til Turkish på tyrkisk?

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Er ikke dette navnet til Turkish på tyrkisk?

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Akkurat - Hava Yollari (ser ut som det ogsaa kan staves Havayollari eller Havayolu) er vel saa enkelt som Airlines paa Tyrkisk - ser vi paa Andolujet saa har de ogsaa Havayollari, samme med Corendon Havayollari.

Back