Turistpris hos ANA intra-Japan

LCH

ScanFlyer Crusty
Medlem
Et lite tips til de av dere som har tenkt seg til Japan i perioden fra april til og med juni:

Innenriksbilletter med fly i Japan er vanligvis svært dyre, men ANA har et veldig bra tilbud til utlendinger som de kaller Experience JAPAN.
Man får enveisbilletter for 10 500 yen, eller ca. 600 kr., eneste krav er at man er bosatt utenfor Japan, har et ikke-japansk pass og kan vise til en internasjonal billett til og fra Japan.

Skal selv til Japan i denne perioden, og vurderer å benytte meg av det, kan jo være en veldig kjekk måte å få testet 787 på. (Hvis den kommer seg tilbake i lufta snart, vel og merke...)

http://www.ana.co.jp/wws/us/e/wws_common/promotion/experience_jp/

Last edited:
Takk for tipset. Har egentlig planlagt å bruke Japan Rail Pass, men kanskje dette kan være et fornuftig alternativ.

Takk for tipset:) Skal en liten tur til Tokyo i mai. Om man skal ta en natt i en annen by, hvilke bør man vurdere? Er helt "grønn" på Japan. Og er selvsagt interessert i 787...

En runde som jeg ofte anbefaler er å ta Shinkansen til Kyoto, ta overnatting der, reis til Hiroshima neste morgen, ta noen timer der og så tilbake til Tokyo. Kan også anbefale å reise til opp i nord. Der er det mindre turisme (ihvertfall der vi var, i Hakodate) og muligens mer genuint japansk. :)

Xxx.

Takk for tipset:) Skal en liten tur til Tokyo i mai. Om man skal ta en natt i en annen by, hvilke bør man vurdere? Er helt "grønn" på Japan. Og er selvsagt interessert i 787...

Såvidt jeg har skjønt skal Kyoto og Hiroshima være de mest interessante. Kyoto fordi det er den gamle hovedstaden, og Hiroshima selvsagt på grunn av atombomben. Utenfor Hiroshima, på øya Miyajima, finner man også den ikoniske flytende toriien, som er et av Japans mest fotograferte objekter.

Hiroshima er for øvrig en 787-destinasjon. ;)

Last edited:
Jeg har reist fra Haneda til Itami med Anas B787 i premium class. Det kan virkelig anbefales! Destinasjonen Okinawa ble nevnt her. Kan også anbefales, spesielt på vinteren da det er en del varmere der enn resten av Japan. Fløy Jals J class med en 767 dit for noen år siden. Tilbake med en 777 fra Ana i Premium class. Artig å prøve innenriks i Japan!

Da var en liten svipptur til Hiroshima i boks. Ut fra Haneda med (forhåpentligvis) 787, og retur dagen etter med 767. Hele moroa kom på $ 226,-.

Hotelltips i Hiroshima sentrum mottas med takk. Finnes det noe "Atomic bomb visiting center" (huff, det hørtes ikke bra ut...) e.l. i byen?

Jeg tenker å muligens kombinere dette med Japan Rail Pass, i stedet for enten/eller. Det vil si at jeg tar toget sørover, flyr til nord og tar toget sørover igjen til Tokyo. Men:

1) Har jeg tid til det? Har 9 fulle dager i Japan (utenom reisedagene til/fra), hvor lang tid bør jeg beregne til Tokyo? Har ikke noe i mot korte stopp på 1-2 dager de andre stedene.
2) Hvilke steder i nord/sør bør jeg reise til? Tenker sannsynligvis Kyoto eller Osaka + Hiroshima i sør, men er ganske blank på Nord-Japan. Var du kun i Hakodate, eller flere steder i nord, no-backpacker?

Last edited:
En runde som jeg ofte anbefaler er å ta Shinkansen til Kyoto, ta overnatting der, reis til Hiroshima neste morgen, ta noen timer der og så tilbake til Tokyo. Kan også anbefale å reise til opp i nord. Der er det mindre turisme (ihvertfall der vi var, i Hakodate) og muligens mer genuint japansk. :)

Xxx.

Anbefaler aa ta fly nedover evt tilbake.

Det er ganske langt aa ta tog fra Hiroshima til Tokyo. Det er ikke mye aa kikke paa, mye tunneller/kraftledninger/stoeymurer, samt at det gaar ganske fort foran gluggene dine. Er glad vi tok fly ned, tog tilbake til Osaka, og fly ut derfra.

Vet nærmere ettersyn - hvorfor i all verden skal man velge Experience Japan-billetter i stedet for Japan Air Pass? Air Pass-et koster det samme, gjelder hele året og har så vidt jeg kan se bedre(!) vilkår - er bl.a. delvis refunderbart og inkluderer 2 x 23 kg bagasje i stedet for 1 x 20kg.

http://www.ana.co.jp/wws/us/e/wws_common/fare/special/airpass.html

Bestiller man på forhånd og reiser med *A er nok Japan Air Pass en bedre deal, ja. Experience Japan kan imidlertid bestilles gjennom hjemmesiden, fra Japan, og uten at det kreves at du reiser med *A. Et annet alternativ er Visit Japan, som er litt dyrere enn Japan Air Pass, men ikke fordrer at man fly *A til Japan.

Anbefaler aa ta fly nedover evt tilbake.

Det er ganske langt aa ta tog fra Hiroshima til Tokyo. Det er ikke mye aa kikke paa, mye tunneller/kraftledninger/stoeymurer, samt at det gaar ganske fort foran gluggene dine. Er glad vi tok fly ned, tog tilbake til Osaka, og fly ut derfra.

Tja, hvis du synes 2 timer er mye...! Om man da tar med tiden det tar å komme seg til flyplassen, sikkerhetskontroll osv.. osv.. så synes jeg 2 timer var helt greit. Det er 6-7 år siden, men jeg mener det var 4 timer fra Tokyo til Kyoto, 2 timer fra Kyoto til Hiroshima og 2 timer fra Hiroshima til Tokyo. Men, men ikke noe jeg gidder å krangle på akkurat, hver sin smak! :)

Xxx.

Vet inte hur jag ska tolka villkoret för Japan Air Pass

Fare type applied on the international ticket must be round/circle/open jaw travel to / via Japan.

Betyder det att två separata enkelbiljetter in/ut inte gör att jag kan köpa denna?

Back