• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Turistenes dummeste klager

Concorde

BA Concorde Sep 1998
:rolleyes:

Det er for kaldt til å gå på ski, for mye fisk i sjøen og for få fastboende som snakker engelsk! Misfornøyde turister kan klage på det meste.


Den australske nettsiden travel.com au har samlet opp noen av klagene til landets reiseselskaper det siste året.

Noen turister var voldsomt skuffet over at det ikke hoppet kenguruer rundt i Sydney by.

Andre har ment at det var for mange turister i Europa om sommeren og for få fastboende der som snakket engelsk.

Andre har vært skuffet over vinterkulden i Japan. Det var for kaldt til å stå på ski. Og i Singapore var det for varmt om sommeren.



http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10025962



 
Selv komfortable flyseter kan være feil for noen. En turist klaget til Emiratene over at flysetene var så behagelige at han falt i søvn på et tidspunkt hvor han helst burde holdt seg våken.

Han klagde vel til Emirates - flyselskapet. Et godt eksempel på at journalisten oversetter artikkelen direkte.
 
Jeg leste om noen turister fra Sør-Amerika som kom til Nord-Norge og ble skuffet over at midnattsola var den samme sola de hadde hjemme. ;)
 
Back
Top