Turen med gammle tante

Olebno

ScanFlyer Gold
Ser du kom velberget fra turen. Hva med en kjapp trip-report ????:up:

Den var til deg CK, men det skjønte du vel.

Herlig-herlig!
Vi hadde dagens første tur, som ble noe forsinket på grunn av den japanske keiserens avgang. Han hadde ETD kl. 11:00 (som oss), og av en eller annen grunn fikk vi ikke refuele Junkeren på tarmac foram GA-terminalen. Løsningen ble dermed at vi fkk gå ombord der, taxe til fueling borte ved brannøvelsestomta - der vi fikk med oss to Hercules som drev touch'n go øvinger OG keiserens 747-400 som tok av. Vi koste oss dessuten med å se på "de uvaskede massene" som hadde samlet seg på vollene. Vi følte oss ikke så lite priviligerte der ute på plassen. Vi klaget helelr ikek over å "måtte" stå ved rullebanen og hygge oss. Ved siden av forumdeltakere Falcon og P.A. Viking, hadde vi også O Store Kay Hagby og Aftenpostens Cato Gunfeldt ombord.

Etter å ha fylt tanken med høyoktan, var det full fart ombord, og rask take-off mot nord. Turen gikk inn over Holmenkollen, Nydalen, Sentrum og en rask tur ut over fjorden før vi snudde tilbake igjen. Det var mulighet for å komme frem i cockpit, og Lufthansa hadde sørget for en liten matpose med sandwich, en flaske hvitvin, juice og sjokolade - og alle fikk hver sin JU-52 pin!!

Landingen ga oss en ekstra bonus! Ikke bare kom vi veldig høyt og bratt inn, men AY A319 som hadde landet før oss kom seg ikke av banen raskt nok, så vi måtte ta en go-around! Maken til kraft i den kjærra!! Lav runde rundt Flysamlingen, og ny bratt landing! HERLIG!!!

Bilder fra turen finnes her: http://www.minebilder.no/show_album.php?aid=699320
Passordet (legges inn i feltet midt på siden, ikke innlogiing til venstre) er "tante-ju"

Dere skulle bare visst hvor grønn jeg er i trynet nå...:)

Men de setene ombord er vel ikke akkurat originale? Trodde det var pinnestoler i disse maskinene jeg, men det hadde muligens ikke blitt godkjent i dag!

setene er IKKE orginale, nei - heldigvis.
Turen er dessuten opmtalt i Aftenposten i dag (http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1038564.ece) Med bilder av noen kjente

Klikkbar http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1038564.ece

OBS: Ikke bruk paranteser

Flotte bilder. Jeg er nok bittelitt misunnelig også.;) Neste gang. Jeg er i Berlin til høsten, så mulighetene for en dag som passer er vel større der.

Originally posted by DY Tech
kommer ikke inn på det passordet som står."tante-ju"Noen som kan hjelpe?:)

skriv inn tante-ju (husk små bokstaver) i innloggingsfeltet MIDT PÅ siden - mange tar feil her og logger seg inn i innloggingen til venstre på siden. Sjekk om det går:)

Gjeeesp! "Been there,done that".Lenge siden (1996).Turen gikk fra FBU Rwy 24-Askerlandet sydover til Oscarsborg-over Nesoddlandet til Langøyene og Gressholmen-Aker Brygge-landing 24.
Pin'en har jeg på uniformen min og den vekker oppsikt hele tiden!:hi2

Og så var Diplom og Gruppebilde motatt fra LH
(hint til de som var med , men som ikke har motatt dette ennå)

/Geir

Back