• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Turboprop - kondensstriper

kekker

Onkel reisende kekker
For ikke lenge siden, så ble det dannet en ganske så fin kondensstripe over grunnlovsbygda, jeg satt som vanlig med nesa ned i PCen og fikk ikke med meg hvem som sto for denne.

Av gammel vane, så åpnet jeg radaren, for å se hvem det var som hadde begått dette. Etter litt knoting frem og tilbake, så ble konklusjonen at det nesten måtte være WF484 (Q400) som måtte være synderen.

Den passerte i 25 000 fot over husstaket.

Jeg hadde i mitt stille sinn tenkt at turboprop ikke begikk kondensstriper, uten at det forsåvidt gir noen logikk.

Så da stiller jeg meg åpen til hogg, har jeg rett i mine antagelser at det der kan være begått av en liten lysegrønn racer?!

Attachments

• Chem-Trails.jpg
    Chem-Trails.jpg
    199.9 KB · Views: 559
  • IMAG0618-1000.jpg
    IMAG0618-1000.jpg
    33.7 KB · Views: 559
Godt mulig. Har selv laget kondensstriper med både 300 og 400 Dash i 22000 og oppover.

Jeg hadde i mitt stille sinn tenkt at turboprop ikke begikk kondensstriper, uten at det forsåvidt gir noen logikk.

Så da stiller jeg meg åpen til hogg, har jeg rett i mine antagelser at det der kan være begått av en liten lysegrønn racer?!

De kan ikke det, det er jo åpenbart en Chemtrail!
ugly004.gif

Jeg så en gang contrails etter en UH1B (forsvarets forrige Bell-helikopter "Huey") (med forbehold om at jeg husker korrekt, det kan ha vært en B412).

Det var airshow på Bardufoss (80-tallet) og den klatret til drøyt 10.000' for å droppe fallskjermhoppere. Den ble hengende overhead en liten stund i påvente av at et flyvende display skulle bli ferdig, og lagde contrails.

Back