• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

TUIfly Nordic genintroducere 747-400

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date

PP

ScanFlyer Gold
Efter en pause i denne vintersæson 09/10, vil TUI igen fra vintersæsonen 10/11 benytte 747-400 på flyvninger fra Skandinavien til Thailand:

10.000 ekstra lavprisbilletter direkte tur-retur til Phuket

Star Tour vil i Danmark tlbyde returbilletter til 4498,- t/r til Phuket - ganske billigt i højsæsonen må man sige, men en tur i Corsair's 744 frister nu ikke mig personligt...
 
Last edited:
Meg bekjent har charterbransjen aldri vært i noen krise. De har fordelen av å lett kunne tilpasse produksjon med etterspørsel ettersom de har en forholdsvis liten flypark i egne selskaper, og hotellene er med ytterst få unntak ikke egeneide.
 
Charterbranschen har inte drabbats i närheten lika illa som resten. Men en kapacitetsökning från B767 till 747 är ändå ganska många säten per vecka och det är ett tecken på att Hr. och Fru. Svensson börjar resa mer igen.
 
Antar det i første omgang er CPH som får denne, muligens ARN og:)

Hadde vært fint å ha den på hjemmebane også, men med Thai, Thomas Cook, Feel (og muligens Norwegian), er det vel kanskje ikke behov?
 
ARN hadde Corsair B744 siste gang den fløy vintersesongen her i Skandinavia. 582 seter, slå den!
 
Corsair sin 744 var da på Sola noen ganger for et par år siden...Det ligger bilder et eller annet sted på forumet :)
 
Nu er denne 747 som Startour/Fritidsresor benytter vel den 747 i verden med flest sæder, så jeg kan godt forstå de skal give noget rabat for at få lokket folk ombord. De bagerste rækker er helt nede på 29" sædeafstand med gammel sædetype, hvilket ikke levner meget plads til voksne mennesker.

Mener der er omkring 180 sæder mere i denne end i Thai config, så der er godt fyldt op og man skal ikke vælge den hvis man ønsker comfort af nogen art. Desuden kan jeg se at der også er skåret godt ned på serveringen på charter-klasse. Her serveres nu kun en sandwich, mens man skal betale for en bedre klasse (dog stadig uden bedre benplads) for at få et almindeligt flymåltid.

Denne 747 kan vel være et fint valg for nogle hvis prisen er rigtig lav, men jeg er bange for at der er mange som ikke er klar over disse forskelle og ender med at bestille den fordi de tror der er fin plads når det nu er en jumbojet. Så hellere en af TUI's 767-ere hvor der på mange sæder er rimelig benplads, men så til gengæld trykket et ekstra sæde ind i bredden ift. de fleste andre 767-operatører.
 
Back
Top