TUIFly (BLX) med 757 HEL-LPA_NAT i vinter

  • Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
L

LN-HAT

Guest
Ser at BLX skal bruke 757 med 235 seter HEL-LPA-NAT i vinter......GOD TUR sier jeg :cry: ...Ikke 10 ville hester kunne fått dratt meg inn i den kjerra...:exclamati
 
Denne kjerra er skrekk og gru på 2 timers flight. Tenk 12-14 timer. Men charterfolk ofte ikke forstår noe som helst vedr. fly, dessverre for dem. :(
 
Originally posted by LN-HAT

Ser at BLX skal bruke 757 med 235 seter HEL-LPA-NAT i vinter......GOD TUR sier jeg :cry: ...Ikke 10 ville hester kunne fått dratt meg inn i den kjerra...:exclamati

Men hva med 10 ville damer i NAT som drar da? Hø hø. :cool:

Nei - BLX er vel verst mht plass om bord uansett, og med 757 kan ikke dette bare være helt greit. Fra OSL er det vel 330 man satser på, forhåpentligvis.
 
....og Star Tour prøver å selge turene fra Norge via HEL med B757.

Good luck :) Snakk om omvei til Brasil....
 
Så plutselig at Dreamtravel.no skal begynne med direkte charter til Fortaleza med BRA (767?) Ikke veeldig billig, men noget enklere enn å dra via HEL i hvert fall - priser fra om lag 3900 til 4900 hver vei, så dessverre ikke spess billig - og de påstår at prisene ikke vil gå ned mot slutten heller, dessverre.

"Ny direkterute Oslo - Fortaleza/Natal
Vi har den store glede å annonsere Dreamtravels eget direktefly fra Oslo til Fortaleza og Natal. Vi har foreløpig kontraktsfestet avgang fra den 5 desember (tirsdag) og hver uke frem til 16 januar - deretter hver 14. dag til den 10 april"
 
Dekoren på flyene deres er jo veldig hvit da. Litt blått og gult frisker imidlertid opp, som vist på dette bildet. Håper bare ikke det blir noen av de slitne ex-767erne til Varig som skal fly til Oslo. Det er langt til Fortaleza når setene er vonde.

Er litt spent på servicen. BRA har ord på seg for å være litt ymse.
 
Det stemmer. BRA har egne flygninger til Madrid, Lisboa og en eller to destinasjoner i Italia.

Flyet som planlegges brukt på Oslo er en 767ER der hele kabinen er konfigurert som økonomiklasse. Det planlegges stopp i Lisboa hver vei for å fylle drivstoff.
 
Blir mye langcharter fra OSL i vinter da :)

Oslo - Fortaleza - Natal med BRA B767 (via Lisboa)
Oslo - Isla de Margarita med TUI Nordic B767
Oslo - Natal med My Travel A330 (via Tenerife)
Oslo - Cancun med Novair A330
Oslo - Varadero med Novair A330 (via Bergen, Trondheim og Stavanger på enkelte)
Oslo - Goa med Novair A321 (via Malmø + Emiratene)
Oslo - Colombo med My Travel A330 (via Sharjah)
Oslo - Bangkok med My Travel A330 (via Sharjah)
Oslo - Phuket med My Travel A330 (via Sharjah)
 
Da er det i så fall denne:

http://www.airliners.net/open.file/1097434/L/


Historikk:

Levert til BRA i sommer, bygget 1983, originalt levert til TWA, deretter ca tre år i ørkenen, før den gikk til Slovak - men den kom aldri i drift. Beslaglagt på Birmingham kort tid etter før den ble fløyet ut i ørkenen igjen. Nå altså hos BRA.
 
Hm, litt skeptisk til å reise såpass langt med et 24 år gammalt fly fra et mellomstort (?) brasiliansk flyselskap - eller er det bare tull? Ser at TAP flyr til om lag samme pris f.eks. i mars måned, så hadde heller foretrukket dem.
 
BRA Transportes Aéreos er et brasiliansk charterselskap med hovedkontor i São Paulo. Selskapet ble startet i 1999 og utfører en del ruteflygninger innad i Brasil samt til en del oversjøiske destinasjoner.

Hjemmeside www.voebra.com.br
 
Var ikke klar over det akronymet der. Takker og bukker! :smile2

En av deres B737 har tidligere gått her i landet som LN-NOS hos Norway Airlines. Bilde
 
Neida, dette blir bra:colgate: Husk, de har innstallert nye "slimline" seter ombord som er vesentlig tynnere, gir bedre komfort og ikke minst bedre beplass:) Men hadde det vært de gamle setene, ja da hadde det vært håpløst!

Ser NVR skal også fly over dammen med sin A321.
 
Back
Top