TUIfly af banen i Sønderborg (22/10-16)

Re: TUIfly af banen i Sønderborg (22/10-16)

Noen som vet om det skjedde ved avgang, landing, eller taxing til eller fra t/o eller landing.?

Avisen BT skriver nu, at passagererne bliver kørt i bus til Hannover, hvorfra
et TUI-fly afgår til PMO(Palermo) kl. 1 i nat. Ferien er reddet, og det
bliver 737ren sikket også.
Avisen skrev endvidere, at passagererne var blevet tilbudt krisehjælp! Jeg
håber sandelig, at det er en 'dramatisering' ..... :rolleyes:

Avisen BT skriver nu, at passagererne bliver kørt i bus til Hannover, hvorfra
et TUI-fly afgår til PMO(Palermo) kl. 1 i nat. Ferien er reddet, og det
bliver 737ren sikket også.
Avisen skrev endvidere, at passagererne var blevet tilbudt krisehjælp! Jeg
håber sandelig, at det er en 'dramatisering' ..... :rolleyes:
Nu kommer jeg med en stor påstand, MEN....havde dette været i Norge, og jeg undskylder på forhånd, så er jeg stensikker på at en del passagerer havde ringet til diverse aviser a la Verdens Gang, og hvad de nu hedder, for at få deres "15 minutes of fame"....
Ikke for at downsize hændelsen, men jeg så slemt er det altså heller ikke...
Passagerer mærker måske at flyet sidder fast, og at de ikke kommer nogen steder, men så er det altså heller ikke værre...
De rejsende på denne afgang har givet været en blanding af gæve sønderjyder og folk fra Slesvig....så inden nogen nu farer i blækhuset oppe nordpå...så endnu en gang ...undskyld ;);););)
http://www.jv.dk/artikel/2409424:Soenderborg--Forsinkede-passagerer-holdt-humoeret-hoejt
Hilsen Ole

jeg sidder her og undrer mig, hvorfor den flyver ikke er flyttet i løbet
dagen!
Nogle spørgsmål:
Er det mangel på udstyr i SGD, og hvad vil man normalt
bruge ?
Eller er det havarikommissionens folk, der har det afgørende ord?
Skal maskinen derefter igennem et større check, selv om den (måske)
ikke er beskadiget?
Jeg har faktisk lidt ondt af 'cockpittet'! Et øjebliks uopmærksomhed
og de er stuck! Havarikommission, afhøringer, rapporter og op på
gulvtæppet hos chefpiloten!

Last edited:

Hvis dette er første tabbe for skipperen blir der kanskje 6 måneder i styrmanns sete.

Hvis det er tabbe Nr 2 eller 3 kan det bli en karriere i en drosjebil resten av livet.

Hvis dette er første tabbe for skipperen blir der kanskje 6 måneder i styrmanns sete.

Hvis det er tabbe Nr 2 eller 3 kan det bli en karriere i en drosjebil resten av livet.

Nå er det vel ikke helt sånn det funker i denne delen av verden?

Nå er det vel ikke helt sånn det funker i denne delen av verden?

Kanskje ikke, men i fly bransjen har man ikke stor tabbekvote uansett hvilken del av verden. Hvis en flyger gjør stadig noe som havner i overskriftene og som arbeidsgiver taper penger på så blir han eller hun ikke værende lenge på lønningslista. Det blir også vanskelige å få jobb hvis man har fått sparken fra tidligere jobber.
Finnes sikkert unntak til alt, men generelt er det best å holde seg på banen hvis man vil beholde jobben og sertifikatet. :o

Kanskje ikke, men i fly bransjen har man ikke stor tabbekvote uansett hvilken del av verden. Hvis en flyger gjør stadig noe som havner i overskriftene og som arbeidsgiver taper penger på så blir han eller hun ikke værende lenge på lønningslista. Det blir også vanskelige å få jobb hvis man har fått sparken fra tidligere jobber.
Finnes sikkert unntak til alt, men generelt er det best å holde seg på banen hvis man vil beholde jobben og sertifikatet. :o

Tror ikke der sker noget med crew, overhovedet....Vi kender ikke årsagen til, at den er endt her, så "hold your horses"..Lad være med at komme med spekulationer om hvad der kommer til at ske med crew..
Hilsen Ole

jeg sidder her og undrer mig, hvorfor den flyver ikke er flyttet i løbet
dagen!
Nogle spørgsmål:
Er det mangel på udstyr i SGD, og hvad vil man normalt
bruge ?
Eller er det havarikommissionens folk, der har det afgørende ord?
Skal maskinen derefter igennem et større check, selv om den (måske)
ikke er beskadiget?
Jeg har faktisk lidt ondt af 'cockpittet'! Et øjebliks uopmærksomhed
og de er stuck! Havarikommission, afhøringer, rapporter og op på
gulvtæppet hos chefpiloten!
Tror ikke det er mangle på udstyr i SGD...Men de er jo ikke en station, hvor der normalt opereres med 737...derfor har de nok ikke nogen trækstang tilen sådan i SGD..Der er nok kommet teknikere op fra HAM i løbet af aftenen, og de har det udstyr med, der skal bruges..Hvis ikke motoren er skadet, så tror jeg den er væk i løbet af søndagen
Hilsen Ole

Tror ikke der sker noget med crew, overhovedet....Vi kender ikke årsagen til, at den er endt her, så "hold your horses"..Lad være med at komme med spekulationer om hvad der kommer til at ske med crew..
Hilsen Ole

Neida helt riktig. Årsaken er ikke kjent enda, bremser, styring og annet kan være
medvirkende årsaker. Hva som kan skje med crew som tabber seg var generelt ment.

Vil tro at det nå blir utbygging av lufthavnen... Utrolig stort potensiale for lufthavnen.

Jeg tror du tar feil.

Jeg tror du tar feil.

Har tatt feil før i livet, men i noen av selskapene jeg har jobbet blir man satt under mikroskopet hvis man kjører av banen, og gjør man det flere ganger kan jobben være i fare.
Hvis det er helt anderledes i dette selskapet, javel da så.

Jeg ved ikke om Check-In.dk vrøvler, men de skriver, at en B737-800
(Config. 189 Y) ikke kan lette med max TOW på en bane på 1797 m.
Med 185 pax og bags, må den vist være noget nær fuldt lastet, og
de flyver vel ikke SGD-PMO med halvfulde tanke, eller hur??

Back