• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

TUI selger Corsair til Intro Aviation

Someone

Moderator
Medlem
Tui gruppen har solgt sin franske del, Corsair, til Intro Aviation, som overtar 53% av aksjene. Tui beholder i første omgang 27%, mens de ansatte 20%

http://www.travelweekly.co.uk/articles/326933/tui-group-sells-stake-in-french-airline

Tui Group has sold a majority stake in French airline Corsair to a German investor in the latest step towards becoming a ‘pure play’ tourism company.

INTRO Aviation will acquire a 53% stake in Corsair for an undisclosed sum as a first step.

Corsair har i dag 7 fly i flåten:

2 A330-200
2 A330-300
3 747-400
 
Re: Tui selger Corsair til Intro Aviation

TUI har vel ønsket å selge Corsair lenge. Det er tøff konkurranse i segmentet som Corsair flyr i med selskaper som Air France, French Bee, Air Caraïbes, XL Airways og Air Austral. I tillegg er det vel et poeng at TUI mener Corsair ikke passer inn i profilen deres - derfor har de hatt sin egen profilering og vært klargjort for salg lenge.
 
De nye eierene planlegger også å øke flåten fra 7 til 13 fly. Dog skal de 3 747 maskinene ut, samtidig som 9 A330-900 skal inn. Første i 2021

https://www.flightglobal.com/news/a...e-a330neos-and-go-all-airbus-under-ne-456753/

It adds that a lease deal for three A330-900s was signed on 15 March, for commissioning by 2021, and that three other A330s will join the fleet as the 747s are withdrawn. A further three aircraft are to arrive in a second phase between 2021 and 2023.
 
Back
Top