• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

TUI B737-800 G-FDZU

Tarzan

ScanFlyer Silver
Hei.

Trenger litt hjelp. Er TUI B737-800, G-FDZU en vanlig boeing 737-800 maskin eller er dette en MAX ?? Bare ser på bildene at vingene har sånn MAX Winglets.
 
Med tanke på at den er 9 år gammel er det jo vanskelig å være noe annet enn en -800 [emoji6]

Men som endel andre TUI maskiner har den fått ettermontert scimitar-winglets
 
Ingen MAX.. Bare split scimitar winglets

... som IKKE er de samme som brukes på MAX. Ikke store forskjellen, men MAX-AT er produsert av Boeing selv mens Split Scimitar er produsert av APB - Aviation Partners Boeing - som også designet og produserte de 'vanlige' winglets'ene til -700, -800 og -900.
 
Back
Top