Trylletorsdag fra Lillestrøm

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Trylletorsdag fra Lillestrøm

God morgen fra Lillestrøm. Her bærer det straks ned til flytoget for en dagstur til Århus. Møter og kursing skal holdes før man suser tilbake.

Reiser sammen med en bortekontor-kollega som er litt sjokkert over reiseschedulene til Bongos Tryllereiser. Dessverre er det ingen stopp i Billund denne gangen så jeg kunne spist frikadeller der. Men de har lovet oss lune frikadeller til frokost hos kunden, så jeg krysser fingrene.

Ha en tryllefin dag

Re: Trylletorsdag fra Lillestrøm

Glad torsdag fra Ris. Kult å se reklame for flyprat på boardingkortet jeg fikk utskrevet på Røros i går kveld…første gang jeg ser noe slikt. Nå kaffe, kaffe og litt mere kaffe. Hjemmekontoret åpnes om ikke alt for lenge og før jeg tar kvelden har jeg også gjennomført og ledet et styremøte. Nyt torsdagen!

God morgen til dere og god natt til meg fra Hotel Chesterfield Miami Beach. Collins Avenue, mellom 8 og 9 street. Motsatt side av kvartalet vender mot sjøen og dit er det ca 300 meter, så vi kommer nok til å prøve på ett morgenbad "i dag" Alt har egentlig gått på skinner, men vi måtte ned på Cirkel K i Hervakrysset på OSL, for de-ice før vi tok av mot sør. Dette gjorde oss ca 45min sene fra OSL og 15 forsinket til FLL. Det var ca 130pax ombord, hvorav 40 i Premium. Bjørn Kise med kone og 2 vennepar var med på flighten. Dette er min 3 flight mellom OSL og FLL og det var 3 gang vi fikk arbeidshesten til Norse, LN-FNC: Ewerglades
I motsettning til i juni var alle skranker i imigration besatt, så det tok ca 25min fra vi forlot flyet, til vi var ute. Vi ble først sendt til venstre da vi kom ut, etter å ha spurt etter bussen til Tri-rail, men der gikk leiebil bussene fra, vi skulle til høyre. Da vi hadde ventet på riktig sted i ca 5 min kom en medpassasjer fra flyet, som hadde innsjekket bagasje. Han må ha brukt rundt 35 min, også det utrolig kjapt. Bussen kom etter ca 10 min venting. Da vi kom til stasjonen, var det ca 30 sekunder til togavgang, vi spurte en ansatt, som sa bare hopp på toget. Dermed ble togturen gratis. Vi betalte $2,25 på automat for buss rute 150 til Miami Beach. Etter mine opplysninger skal den gå hel, 20 og 40 min over fra MIA. Vi kom på plattformen 21:37 og bussen gikk fra holdeplassen etter 30 min venting. Turen hit tok ca 30 min og det var 100m å gå til hotellet fra holdeplassen. Vi var på hotellet 22.30 Etter innsjekk gikk vi til andre siden av kvartalet, som er i kjernen av Art-decco distriktet, vi gikk litt opp og ned Ocean Drive, før vi nå er tilbake på hotellet. Nå blir det noen timer på øyet og i morgen videre til Quito med Latam.
Ha en fin dag alle sammen

Gjeeesp fra Knausen. Litt sen i dag tidlig da jeg blir kjørt og levert på kontoret av selveste Dragonen. Sølvpilen venter på deler fra Tyskland og den er ikle ferdig før neste uke.

Hadde barnebursdag på Freia i går.. wow for et opplegg - det var virkelig morsomt for store og små, med mye morsom historie og fantastisk service.

NB, dere italofile her på forumet nå se White Lotus II - for en serie.

God morgen fra kontoret. Får starte espressomarineringen. En løpetur rett etter lunsj, før jeg skal i noen faglige foredrag på ting jeg ikke skjønner så mye av, etterfulgt av happy hour og pizza. Ha en fin dag

Litt sen i dag tidlig da jeg blir kjørt og levert på kontoret av selveste Dragonen.

Hm.. vet ikke om jeg snakket opp dragen for tidlig. I det jeg var klar til å dra var hun fremdeles i badekåpen og hadde bestilt Uber til meg. Så nå sitter jeg i en koreansk, elektrisk SUV og lurer på om jeg er skuffet eller imponert.

Salam fra DXB. Ute på rundtur i sandkassa, neste stopp KWI.
Utsikten er helt grei, men dessverre glapp Syrians A340 rett rundt et hjørne. Nuvel.

Attachments

• 91EF477B-6927-4BB1-8611-589C7DC3E067.jpg
    91EF477B-6927-4BB1-8611-589C7DC3E067.jpg
    99.2 KB · Views: 241
  • 0D3245CD-B27A-4941-B864-7CC553719150.jpg
    0D3245CD-B27A-4941-B864-7CC553719150.jpg
    90.2 KB · Views: 237
  • CC6E4758-A41B-4616-9578-C1C385F41FB7.jpg
    CC6E4758-A41B-4616-9578-C1C385F41FB7.jpg
    103.7 KB · Views: 236
  • FC72FE3D-B98F-4652-89FD-150ADB762183.jpg
    FC72FE3D-B98F-4652-89FD-150ADB762183.jpg
    87.5 KB · Views: 232
  • C120A272-EE69-4763-9A40-ACEEDE2605D0.jpg
    C120A272-EE69-4763-9A40-ACEEDE2605D0.jpg
    78.2 KB · Views: 236

Utsikten er helt grei, men dessverre glapp Syrians A340 rett rundt et hjørne. Nuvel.

Ok, dårlig bilde er bedre enn ingen bilder:

Attachments

• D7B8BBAB-450C-4692-B81A-4B9EA4E996B5.jpg
    D7B8BBAB-450C-4692-B81A-4B9EA4E996B5.jpg
    96.9 KB · Views: 56

God morgen fra Kongsberg.

Stille og fredelig her i dag. Ungene er på skolen og fruen fant ut hun skulle dra til Ikea. Heldigvis var det en av venninne hennes som ble med, så slapp jeg unna marerittet. Mye bedre å slappe av i sofaen og kose seg med sport på TV enn å løpe rundt på Ikea.

God morgen fra Kongsberg.

Stille og fredelig her i dag. Ungene er på skolen og fruen fant ut hun skulle dra til Ikea. Heldigvis var det en av venninne hennes som ble med, så slapp jeg unna marerittet. Mye bedre å slappe av i sofaen og kose seg med sport på TV enn å løpe rundt på Ikea.

Smart move.. IKEA (og tildels XXL) inneholder alle de elementene som er det motsatte av en god dag med partner.

https://www.finansavisen.no/nyheter...river-par-til-skilsmisse?zephr_sso_ott=deWXkS

G’morgen. Venter på kaldfront, så fortsatt deilig på terrassen. Nyter mens jeg kan, fortsatt kuldegrader i horisonten …

Ny arbeidsdag venter, men først må jeg en tur på dynga med søpla.

God ettermiddag/kveld fra Pune,
Jeg hadde en veldig bra flight med AI 321ceo fra Delhi og sydvestover et par timer. Lite Indisk renhold innvendig , men det må man regne med i dette landet.
Maten derimot var rikholdig og smakfull. Servicen var på høyde med SQ her idag. Regner med jeg får legge ut noen bilder på Facebook om ikke lenge.
Etter en del timer på reisefot er det nå tid for middag med et par kolleger før vi tar kvelden. Noen dager med lange engineering møter ligger foran oss.
Ha en fortsatt fin dag.

God morgen igjen fra Miami Beach. Jeg sov godt i noen timer, før tidsforskjellen vekket meg. Sengen er ca 2x2 meter så den felles dynen var stor nok til at begge sov godt. Vi gikk ut og fant et par baguetter (eller SUB som det heter her) i en "innvandrersjappe" ved 06 tiden, så gikk vi på stranda i 7:30 tiden ca 1,5 meter bølger og rundt 22 grader i vannet. Jeg var i vannet i rundt en halvtime. Nå avslapping på rommet med spising av baguett. utsjekk litt før 11. Så går vi 100meter til busstoppen for rute 150 til MIA. Avgang til Quito 14:35 og vi har blitt tildelt sete 29 E og F som må være relativt langt bak i en A319. Med sjekk på seatguru så er det 24 rader i en A319, så da må det være 320 og der er det bare sete ABC og JKL. Dette blir spennende. Uansett blir det en spennende dag, med første møte med Sør Amerika for meg.
Fortsatt god dag til dere alle

Glad torsdag fra Ris. Kult å se reklame for flyprat på boardingkortet jeg fikk utskrevet på Røros i går kveld…første gang jeg ser noe slikt. Nå kaffe, kaffe og litt mere kaffe. Hjemmekontoret åpnes om ikke alt for lenge og før jeg tar kvelden har jeg også gjennomført og ledet et styremøte. Nyt torsdagen!

Kan man leie «1 mårrafrisk EB» for barnepass fra 06:00 på mårran? Jeg blir ikke vant til det som kronisk Å-menneske, anser alt før 06 som tortur, selv med noen år hvor jeg stod opp 05:30 for å dra på jobb.

Har fått innvilget 1 uke barnefri ferie hos mannen, som har sagt seg villig til å være alene med turbogjengen. Virker som at SAS har sluttet med direkteruter fra Düsseldorf og Hamburg til Norge? Fikk iallefall ingen treff med connection til Tromsø. Norwegian derimot, har direkterute som korresponderer godt med videre forbindelser. Også kleint å se at SAS kun representerer Amsterdam med innleid-selskapet sitt. Jaja. Ble rødnese heimåt da, billigere var det også, men tror jeg traff noe salg. Første flytur siden 2019, hot damn. Håper man husker hvordan det fungerer.

PS: vurderte KLM/WF fra AMS - dessverre ikke konkurransedyktige priser…

Last edited:

Kan man leie «1 mårrafrisk EB» for barnepass fra 06:00 på mårran? Jeg blir ikke vant til det som kronisk Å-menneske, anser alt før 06 som tortur, selv med noen år hvor jeg stod opp 05:30 for å dra på jobb.

Har fått innvilget 1 uke barnefri ferie hos mannen, som har sagt seg villig til å være alene med turbogjengen. Virker som at SAS har sluttet med direkteruter fra Düsseldorf og Hamburg til Norge? Fikk iallefall ingen treff med connection til Tromsø. Norwegian derimot, har direkterute som korresponderer godt med videre forbindelser. Også kleint å se at SAS kun representerer Amsterdam med innleid-selskapet sitt. Jaja. Ble rødnese heimåt da, billigere var det også, men tror jeg traff noe salg. Første flytur siden 2019, hot damn. Håper man husker hvordan det fungerer.

PS: vurderte KLM/WF fra AMS - dessverre ikke konkurransedyktige priser…

SAS flyr OSL-DUS opptil 2x daglig, men vel ikke hver dag. OSL-HAM er vel bare Norwegian og Eurowings akkurat nå

06:00 er jo nesten luksus, verre med 05:00 og enda tidligere gjennom en ganske lang periode. Godt man er ferdig med den fasen [emoji6]

Hehe .. har som regel den firbente insisterende rundt 0530. Så da er det ingen bønn. Det gjør meg egentlig ingenting. Den første timen med kaffe, morgensurfing og stille i huset, er døgnets beste. Og jeg er egentlig langt fra noe A-menneske. Synes bare at fordelen mer enn oppveier ulempene. :)

Søpla er levert og det er begynt å regne igjen. Men her jeg sitter med nytrukket kaffe og varm 'apple fritter' er livet ganske så levelig. Liten Bragd på spiller'n .. Time Loves A Hero er en undervurdert klassiker.

Enter VPN .. See ya on the other side.

SAS flyr OSL-DUS opptil 2x daglig, men vel ikke hver dag. OSL-HAM er vel bare Norwegian og Eurowings akkurat nå

06:00 er jo nesten luksus, verre med 05:00 og enda tidligere gjennom en ganske lang periode. Godt man er ferdig med den fasen [emoji6]

Merkelig, jeg fikk bare opp via CPH.
Eurowings har også direkteruta DUS-TOS, men ingen flyvninger i April-Mai! Typisk!

Håper den fasen går fort over, datteren hadde aldri så tidlige morgener, men Sohnemann har en ueffen tendens nå som baby med å våkne smørblid alt for tidlig x_x

God morgen fra Seattle. Var oppe i et tårn i går og tok monorail. Selve tårnet var ikke sånn kjempespesielt men sies det er verdt det når man er i byen. Funderer på å gå på NHL kamp i kveld..Krakens spiller mot New Jersey devils .20230118_152239.jpg20230118_150942.jpg20230118_151102.jpg

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Håper den fasen går fort over, datteren hadde aldri så tidlige morgener, men Sohnemann har en ueffen tendens nå som baby med å våkne smørblid alt for tidlig x_x

Det går over etterhvert, men så kommer ungene etterhvert i ny fase der de ikke kommer seg ut av sengen og du nærest må true dem opp med revolver for at de skal komme seg opp og på skolen.

Vel, jeg er A-menneske så den delen av småbarn tilværelsen gikk egentlig ganske greit. Hyenene mine kunne i likhet med Someone sine gjerne starte dagen i 0500 om morgenen.

Back