Trygt å booke med Air France (mtp streik)

mckvakk

ScanFlyer Blue
Trygt å booke med Air France (mtp streik)

Har funnet noen særdeles hyggelige priser til Tokyo med Air France i Premium Economy i September, ca 1300kr mer enn andre selskaper skal ha for vanlig økonomi.

På meg ser det ut til at Air France om dagen har noen veldig streikevillige ansatte.
Folkene i kontrolltårnene der nede har vel også vært gjennom noen streikerunder i det siste.

Dere som kjenner selskapet litt bedre, er det noen sjanser for nye runder med streik der nede rundt september?

Er litt kjedelig å miste feriedager eller bookinger pga eventuell streik.

Regner med at jeg evt kan risikere å bli booket om til KLM, men de har jo ikke premium, og da kunne jeg jo like gjerne booket med JAL/BA og fått fylt på avioskontoen.

Last edited:
Re: Trygt å booke med Air France (mtp streik)

Konfliktene er på ingen måte avklart i Air France. Finansministeren i Frankrike advarte om at de risikerer å gå konkurs og lederen av selskapet ga opp og sa opp for en måned siden. Nye streiker er annonsert 23.-26. juni.

Hvor lite villige de ansatte er til kompromisser demonstreres med denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=CWu60917X9k

Jeg fikk jo egentlig svar i "feil" tråd, men kan jo være greit å la denne stå i tilfelle det er flere som lurer på det samme :)

Selv om det har vært og er forventet mye turbulens fremover så har jo de fleste flyene hittil gått nogenlunde som normalt, så dette blir en risikovurdering.

Konfliktene er på ingen måte avklart i Air France. Finansministeren i Frankrike advarte om at de risikerer å gå konkurs og lederen av selskapet ga opp og sa opp for en måned siden. Nye streiker er annonsert 23.-26. juni.

Det er ingen akutt konkursfare for Air France. Og det var heller ikke ministeren sa

Finansministeren sier at kravene og aksjonene setter Air Fance i fare og at de risikerer gå konkurs. Det er sjelden å høre en minister uttale seg så klart om en konflikt i et privat selskap.

Ja, men det er på litt lengre sikt

Back