Trump kan legge toll på Airbus og Europa

Re: Trump kan legge toll på Airbus og Europa

Tenker det er lurt av EU å avvente til valgresultatet er klart.

Nå er det ikke umulig EU og USA her kommer frem til en løsning og forlik utpå nyåret, men inntil videre slenger EU på 15% toll på fly fra USA

Problemstillinga er vel mest teoretisk for for tida, men kunne SAS og Norwegian unngått denne tollen ved å registrere nye Boeing-fly i Norge?

Problemstillinga er vel mest teoretisk for for tida, men kunne SAS og Norwegian unngått denne tollen ved å registrere nye Boeing-fly i Norge?

Tror ikke det, uten at jeg er sikkert, så tror jeg vi er sammen med EU her som EØS medlem?

Tror ikke det, uten at jeg er sikkert, så tror jeg vi er sammen med EU her som EØS medlem?

Vi er jo ikke med i EUs tollunion og har egne tollsatser. Norge har ikke vært del av WTO-saken og da er jeg usikker på om vi kan legge straffetoll på amerikanske varer.

Nå som USA får en President som ikke ser på Europa som sine fiender burde dette løses fort.

Ikke mange som har behov for fly pdd uansett...

...denne skatten/tollen kan vel reverseres om 18 dager?

Da har USA og EU blitt enige om en 5 årig avtale eller «våpenhvile» her

https://www.bloomberg.com/news/arti...reach-deal-to-end-boeing-airbus-trade-dispute

The U.S. and the European Union agreed to extend a tariff truce for five years, parking a dispute over aircraft subsidies given to Airbus SE and Boeing Co. that saw the allies impose duties on $11.5 billion of each other’s exports.

Da hjalp at de kom til en felles forståelse at Kina er en større trussel

Back