Tromsø

Re: Tromsø

Dette var noe av det beste jeg har sett her på forumet. Ikke usannsynlig at det er det beste jeg har sett også. Well done! Hva utstyr bruker du?

Heisann, takk skal du ha !

Jeg bruker Canon sitt utstyr.. 1Ds Mark III og Canon linser med en rød ring på....

Kjempebilder! Blir helt paff av de! Bra skutt men i tillegg veldig bra retusj. Ikke _for_ overarbeidet som noen fotografer kan gjøre iblant. Bra formidlingsegenskap i bildene. Fortell, er et bra ord. Det er det disse bildene gjør. Jeg har samme hus som deg, uten s`en : ) Bruker til pressebilder og litt natur : )

Kjempebilder! Blir helt paff av de! Bra skutt men i tillegg veldig bra retusj. Ikke _for_ overarbeidet som noen fotografer kan gjøre iblant. Bra formidlingsegenskap i bildene. Fortell, er et bra ord. Det er det disse bildene gjør. Jeg har samme hus som deg, uten s`en : ) Bruker til pressebilder og litt natur : )

Takk for god tilbakemelding, prøver å holde meg til bilder som øyet liker og er litt glad i sterke farger... som regel går det bra uten at det blir for overarbeidet...

Forresten, jeg er også ny bruker av dette forumet! Synes det virker som et kjempefint forum med mange dyktige og _ydmyke_ folk som lytter til andre!

Den holdningen liker jeg

Herre jessu navn! Dette var bare rått :) ikke vær sjenert med å få ut flere bilder når du føler for det :)

Takker igjen,

Noen til:

IMG_0088.jpg

IMG_0210.jpg

IMG_0228.jpg

IMG_0348.jpg

IMG_6114.jpg

IMG_6173.jpg

Nydelig!

Savner bilder det flyene er på vei med å ta hjula ned..:D

Refererer til Bilde 1 og 2 på denne siden..:)

Sinnsykt...:wow

Må bare henge meg på og si at dette må være noe av det beste jeg har sett..

:devot::devot::devot:

Ja her er det bare å ta av hatten og lua!

Jeg lurer litt på hvor du har stått på noen av disse bildene jeg. Airbusen tok av mot sør, dermed må du jo ha stått på yttersia av tunellen, eller tar jeg feil? :) Enn de med flyvning over vannet?

Ja her er det bare å ta av hatten og lua!

Jeg lurer litt på hvor du har stått på noen av disse bildene jeg. Airbusen tok av mot sør, dermed må du jo ha stått på yttersia av tunellen, eller tar jeg feil? :) Enn de med flyvning over vannet?

Hei hei, stod i sør, på innsiden av gjerdet... på de andre stod jeg på fløya.. alle er tatt med 400mm 2.8L IS linsa. :)

Nå tror jeg ikke at jeg finner fler... puh

IMGL0209.jpg

IMGL0371.jpg

IMGL0376.jpg

IMGL0728.jpg

IMG_1203.jpg

IMG_1239.jpg

IMG_1241.jpg

IMG_3020.jpg

På gardermoen tar de av fra taxebanen.. I Tromsø lander de på vingen...

IMG_3531.jpg

IMG_5620.jpg

IMG_6934.jpg

IMG_6952.jpg

IMG_6982.jpg

IMG_6997.jpg

Takk for alle tilbakemeldinger så langt !! Tror jeg har vist frem alle mine motiv så langt...

Fantastiske bilder - og det er utrolig lærerikt og inspirerende å se hvordan en proff gjør det!!! Mange av oss flyspottere bruke normal-objektiver og telelinser, og er veldig opptatt at alt skal med av vinger osv, men etter å ha sett Kjetils bilder - ser jeg at det er utrolig virkningsfullt å bruke vidvinkel for mer spennende bilder. Jeg har ofte hørt forskjellen mellom gode fotografer og amatører er at amatørene ofte står alt for langt ifra motivet... Likte også bruken av svart-hvitt bilder. Noen bilder blir mye mer interessante ved å bruke s/h - slik du gjør det, Kjetil!

Jeg ser at flere av bildene dine har noe som nesten ligner "vignettering" - dvs de er mørkere i hjørnene enn i senter. Jeg regner med at dette er gjort bevisst og kanskje i Photoshop? Eller skyldes zoom-linse i yttergrense? Uansett så er det det stilig! Feks dette bildet ditt:

IMG_1241.jpg

Tusen takk for fine bilder og inspirasjon!

Steinar
http://www.seabee.info

Last edited:

Tja Seabee, at de er mer interessante er jeg helt enig i - men for menigmann i gata er det jo umulig å ta slike bilder. Og da snakker jeg ikke nødvendigvis på bakgrunn av evner eller utstyr ;)

Back