Tromsø uten Radar

Re: Tromsø uten Radar

Ser ut som det ble endel strafferunder her

9bb6934c28636a5209e2bcd7125db866.jpg

2d4f6a59acd83db3d74b0a853fa8aad6.jpg

Virker som at Bodø stabler de i holding, så tar Tromsø inn en og en fra holding.

Flaut. Kun én app/twr-enhet i Norge har flygeledere med utsjekk på prosedyrekontroll. Hvilken?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Noen som vet status her? Hørte avinor hadde forsøkt å kjøre opp til radaren med skuter, men måtte snu med uforettet sak grunnet halvannen meter nysnø.

Fortsatt Notam ute på at den er ute av drift. Til kl 1000 i dag estimert...

De vurderer visstnok å gå på ski opp pga. forholdene :D

Og i følge facebooksiden til Avinor i Tromsø, så gikk dem på ski opp dit :)

Andøya er korrekt. Tror Kirkenes var siste lufthavn som fikk radar og at dette skjedde de siste åra... tre-fire år siden? Det stod noe om det i Flynytt den gang da. Om ikke i Flygelederen. Or both.

Andøya er korrekt. Tror Kirkenes var siste lufthavn som fikk radar og at dette skjedde de siste åra... tre-fire år siden? Det stod noe om det i Flynytt den gang da. Om ikke i Flygelederen. Or both.

Det blir vel ikke så lenge før det blir radartjeneste på Andøya og?

Blir nok aldri radartjeneste på Andøya, men at NORWAM prosjektet kan rulle forbi og generere overvåkningstjeneste er nok mulig, Men vet for lite om det prosjektet [emoji3]

Blir nok aldri radartjeneste på Andøya, men at NORWAM prosjektet kan rulle forbi og generere overvåkningstjeneste er nok mulig, Men vet for lite om det prosjektet [emoji3]

Nå var det NORWAM jeg tenkte på. Radartjeneste eller overvåkningstjeneste, det er jo lik tjeneste som blir tilbudt selv om det ikke er snakk om en radar men i stedet flere mottakere/sendere (hva nøyaktig all teknologien som inngår i NORWAM er, skal jeg innrømme at jeg ikke vet).

Last edited:
Back