Tromsø lufthavn stengt for... BRØYTING! (13. mai)

Re: Tromsø lufthavn stengt for... BRØYTING! (13. mai)

Det er jo rart å se at i sør er det sommer og i nord snør det... Men våren kom jo veldig tidlig i sør.. Er jo normalt med sånn pinsevær i nord. Som jeg bruker å si: Det blir vel litt mindre snø til Sankthans.....

Jeg savner nok Tromsø og alt det der.....MEN ikke når det er slike dager......:p :p :p

Da er det bedre i trøndelag der jeg har opplevd VÅR for første gang på mange,mange år. Ikke vinter - dårlig skiføre i noen mnd.- også vinter igjen ;)

Og igjen er jeg virkelig glad for at jeg har flyttet... siste metar fra Tromsoe, Bardufoss og her jeg bor:

ENDU 130650Z 23004KT 170V250 3500 -SHSN VV014 00/M01 Q1019 TEMPO 1200 SHSN VV009
ENTC 130650Z 02008KT 9999 -SHRASN FEW007 SCT013 BKN025 01/M01 Q1019 TEMPO 2000 SHSNRA VV010
OMRK 130700Z 28005KT CAVOK 42/12 Q1005 A2970

Dette bør ikke være sensasjonsoverskrift midt i mai etter min mening, men bør heller brukes som aktiv markedsføring av Hurtigruten!
"Opplev alle fire årstider på 11 dager"

Velkommen til Nord-Norge sier jeg bare!

Det er riktig at det har snødd litt i går og i natt....:) Bilen står hjemme med sommerdekk, og jeg har gitt mitt bidrag til kollektivtrafikken i dag. Egentlig ganske kjekt å ikke kjøre bil, så kanskje man kan starte et nytt & bedre liv.:)

Det er ikke mange år siden vi hadde sludd på 17. mai og det var varme i nord takket være noe mystiks vær og global opp- og nedvarming, så nå er det payback time. Hilsen Koh Bergen. :p

Hadde det samme på vei over Hardangervidden i helgen, satt og hørte på værmeldinger om snævr, vei-kaos og glatte veier... i Troms/Finnmark mens jeg satt med en is i 20 grader og sol. :p

-A

Vel, det var da fryktelig så pent man tok det.. Jeg for min del tenkte noe i retning av "Helve%&¤# sa#%#()n" når jeg trakk for gardinen. Men nå er det noe som ligner solskinn, så snøen forsvinner forhåpentligvis fort..

Har vært på brøyteoppdrag i indre Troms 10. juni jeg, men det er noen år siden - nær 27 år siden for å være eksakt. Som en tilleggsopplysning, sommeren kom det året 12. juni og våren var den 11 juni. :)

Året etter var det ikke sommer i nord. Bjørka hadde ikke blader på nordsiden...

Vel, det var da fryktelig så pent man tok det.. Jeg for min del tenkte noe i retning av "Helve%&¤# sa#%#()n" når jeg trakk for gardinen. Men nå er det noe som ligner solskinn, så snøen forsvinner forhåpentligvis fort..

Jeg får vel si at om man ikke takler litt dårlig vær så får man flytte sørover....;) Fruen er "allergisk" mot kulde og snø, men også en stor Tromsøpatriot så hun vil derfor ikke flytte selv om været er slik det er de gangene jeg har ytret ønske om dette noen ganger....

Jeg får vel si at om man ikke takler litt dårlig vær så får man flytte sørover....;) Fruen er "allergisk" mot kulde og snø, men også en stor Tromsøpatriot så hun vil derfor ikke flytte selv om været er slik det er de gangene jeg har ytret ønske om dette noen ganger....

Hehe, dette er tull. Jeg forbeholder meg retten til både å bo her og syte når været er slik i midten av mai! :p :lol:

Eller når jeg tenker meg om har jeg jo faktisk søkt meg til København for deler av mitt siste studieår. Det kan bare våge å bli tidenes snøvinter I Køben neste år!!

Ellers er det jo artig å se brautende nordlendinger (anser meg selv for kledelig beskjeden) som ler av østlendinger som ligger i grøfta ved første snøfall nå selv ligger strødd på veiene. Herregud folkens, dere har jo hatt en hel vinter å trene på! For morsom lesning for folk sørfra anbefales itromso.no og nordlys.no.

Jeg forbeholder meg retten til både å bo her og syte når været er slik i midten av mai! :p :lol:

Er du fra Tromsø? Det høres ikke slik ut, fordi det er vel ikke akkurat uvanlig at vi har slikt vær på denne tiden av året...;)

Eller når jeg tenker meg om har jeg jo faktisk søkt meg til København for deler av mitt siste studieår. Det kan bare våge å bli tidenes snøvinter I Køben neste år!!

Iår har vi vel hatt 3 timer med snø her nede eller noe sånt. Riktignok så er det til tider nordavind fra alle kanter (ihvertfall når man sykler), men ellers er det ikke så ille. Ifjor var det en "snørik" vinter....tror vi hadde 7 dager med snø eller noe slikt:DEN

Er du fra Tromsø? Det høres ikke slik ut, fordi det er vel ikke akkurat uvanlig at vi har slikt vær på denne tiden av året...;)

Er fra Tromsø, ja. At det kan fort kan snø nær sagt når som helst er jeg klar over, men jeg trenger ikke å like det. :D

Forøvrig tar du litt feil når du påstår at dette ikke er uvanlig. Værstatistikken er ikke overøst av tilfeller med SÅ MYE snø i mai. Snakket akkurat med vordende meterolog-venn av meg som kunne fortelle at 39 cm nysnø i midten av mai var uvanlig, man må endel år tilbake for å finne et så stort snøfall.

Iår har vi vel hatt 3 timer med snø her nede eller noe sånt. Riktignok så er det til tider nordavind fra alle kanter (ihvertfall når man sykler), men ellers er det ikke så ille. Ifjor var det en "snørik" vinter....tror vi hadde 7 dager med snø eller noe slikt:DEN

Jeg skal holde ut 7 dager med snø, hehe :DEN

Forøvrig tar du litt feil når du påstår at dette ikke er uvanlig. Værstatistikken er ikke overøst av tilfeller med SÅ MYE snø i mai. Snakket akkurat med vordende meterolog-venn av meg som kunne fortelle at 39 cm nysnø i midten av mai var uvanlig, man må endel år tilbake for å finne et så stort snøfall.

Du har nok sikkert rett i at det ikke er vanlig med så mye snø, men i min hukommelse så er det ikke så rent få mai-dager vi har hatt snøvær. At det ikke har snødd så mye som i natt er en annen sak.:)

Back