Trøbbel i vente for amerikanske flyselskaper

Someone

Moderator
Medlem
Re: Trøbbel i vente for amerikanske flyselskaper

Dan dan daaa.... :D

Vet ikke helt om jeg kjøper denne analysen... Continental har da vitterlig en like moderne flåte som det Southwest har... De pensjonerer -500 hele tiden og setter nye -900ER i trafikk sammen med en stor -800 og -900 flåte som er mye mer økonomisk enn Southwests 73G jungel..

I tillegg vil jo Northwest effekten være mye sterkere på grunn av deres Diesel 9 flåte.

Continental har vært dritflinke og er det selskapet som er best rustet flåtemessig her i USA. Så en analyse som CO har laget på dette temaet, den var mye mer realistisk da den tok mye mer hensyn til flåtene til de respektive flyslekapene

Men det er ingen tvil om at flyprisene må opp dersom det skal være liv laga her borte..

Norwegian presses av oljeprisen
Bjørn Kjos sier Norwegian bruker mer enn planlagt på drivstoff.

Magnus Koren
Publisert: 12.03.08 16:11, Oppdatert: 12.03.08 16:40
Norwegian-sjef Bjørn Kjos sier til E24 at drivstoffutgiftene ligger høyere enn planlagt på grunn av den høye oljeprisen.

- Ja, de ligger høyere enn planlagt, og vil fortsatt gjøre det selv om prisen går ned til rundt 105 dollar og blir liggende der.

Norwegian-aksjen har falt rundt 40 prosent i år.

http://e24.no/boers-og-finans//article2309533.ece?service=print

Verdens rikeste investor Warren Buffett har ofte sagt at den som ville gjøre verdens investorer en tjeneste burde skutt ned Orville Wright på Kitty Hawk. Kan være noe i det!

Ja, det begynner å bli bekymring for mange på grunn av økte energipriser.
Det kan ende med en skikkelig nedtur for fastlandsøkonomien dersom oljeprisene forblir så høye.
Det er ikke ønskelig med så høye kostnader pr fat olje særlig lenge.
Effekten av dette vil melde seg i slutten av året og for fullt til neste år dersom oljeprisen holder seg så høy.
Da vil nok verden se vesentlig annerledes ut.
Enkelte analytikere mener at i forhold til dette så har flyselskaper og leasingselskaper bestillt 2000 narrowbody fly for mye pr idag.

Flyselskapene bestiller jo alltid masse fly på toppen i gode tider, som de får levert i dårlige tider sånn at økonomien deres går ekstra i dass. Når flyselskaper bestiller fly er det sikreste tegn på at boblen snart sprekker :D
'

Et annet godt tegn på at markedet snart går dukken, er når selskapene begynner å skrike om pilotmangel og ikke får tak i nok folk! :)

Dessuten var det litt regn igår, og opphold idag, og DET er aldri et godt tegn... Tipper vi får en komet i planeten iløpet av ettermiddagen...:rolleyes:

Folk bekymrer seg for mye....

Jeg bekymrer meg ikke! Jeg jobber jo ikke i flybransjen! Og for oss i oljå vil nok oljeprisen fortsette oppover så lenge Kina og India vokser. Vårt brød, andres død...

Back