TripReport SVG-CPH-LCY og STN-BGO-SVG

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Min første trippreport. Håper den faller i smak.

2 mai var det tid for far og datter tur til London. Vi hadde opprinnelig bestilt utreise klokken 14.10, men denne ble flyttet til klokken 10.00. Dvs. at vi hadde mye lengre tid på CPH før neste fly.
____________________________________

Leg: SVG–CPH, flight SK1875
Individ: OY-RCA (en kjent fugl på Sola etter hvert)
Routing: EDIT: SK1875 10:00 Stavanger - 11:15 Copenhagen

001.jpg


Sjekket inn på nettet kvelden før og sikret meg og booket sete 16A og C. Dvs. at vi fikk to seter bakerst i flyet for oss selv.

Fikk trøbbel med å sjekke inn på automatene og få inn bagasjelapper, men fikk kjapt hjelp fra to hjelpsomme SAS-damer :). Derimot var det lang kø i sikkerhetskontrollen, men det gikk radig å komme seg igjennom.

Individet som var satt opp på denne flighten var OY-RCA. Svensk kaptein og Dansk annenpilot. Belegget på denne flighten så ut til å ligge på 80-90 prosent.

Hadde som sagt bestilt sete 16A og C og pitchen var helt greit. Jeg er vel og merke ikke den høyeste, tipper jeg er 175-180 på sokkelesten.

002.jpg


Av servering fikk vi kaffe og en muffins, noe som crewet presiserte ikke var standard SAS-service.

Ellers var det en fin tur, lite turbulens, og vi landet på CPH på tiden.

Vi parkerte rett ved samme sted som det stod en god del parkerte fly, som dessverre mange ynder seg til å kalle ”krasj 8”.

(Beklager kvaliteten på bildene, men vinduet var ikke det beste å ta bilder fra)

004.jpg


Siden det ble ca 4 timer ekstra på CPH ble det tid til litt flyplassspotting. Kvaliteten på bildene ble vel ikke helt det store, men det var da noe å gjøre.

006.jpg

007.jpg

008.jpg

009.jpg

010.jpg


____________________________________
Leg: CPH-LCY, flight SK1869
Individ: OY-RCD
Routing: SK1531 Fre 02 Mai 2008 1635-1745 COPENHAGEN-LONDON


Klokken 16.35 var det tid for å sette seg på flyet til LCY. Flyet gikk på tiden, tipper at belegget på denne flighten var ca 20-30 prosent.

Flyet som tok oss fra CPH-LCY var OY-RCD. Hadde sjekket inn kvelden før på denne flighten og hadde valgt sete 16E og F. Pitchen her var og helt grei.

011.jpg


Det jeg la spesielt merke til her var at sikkerhetsdemonstrasjonen kun ble lest opp og at vi ble henvist til å studere sikkerhetsplakaten som lå i stolryggen.

Av servering fikk vi kaffe/te og en helt grei Sandwich med ost og skinke, noe som crewet også her presiserte ikke var standard SAS-service.


Vi tok av på tiden og landet ca 10 min før planlagt ankomst.

Det var rett ut av flyet og igjennom passkontrollen som gikk fort, da det ikke var særlig med pax på flyet, vi ventet 2-3 min før koffertene kom på rullebåndet, og det første to koffertene som kom var våre! En hyggelig overraskelse! :)
 
Last edited:
Retur STN-BGO

Leg: STN-BGO, flight DY1317
Individ: LN-KKF

012.jpg


Vi ankom flyplassen i god tid, i innsjekk var det to desker som var åpne (Swissport hadde handlingen), og det var kun to passasjerer i hver av lukene, så innsjekk gikk greit.

Det var og greit å ha god tid til å se og kjøpe godsaker i Taxfree-en. 

Spottemulighetene fra hovedterminalen var mild sagt sjokkerende dårlig. Vi ble forvist til gate 11, som viste seg å være terminalen som er knyttet til stasjon 1 på denne flyplassen, og her var det mye bedre spotteforhold.

Som sikkert mange vet, så er Ryanair representert med brorparten av de fleste ankomster/avganger på denne flyplassen, og man kan trygt si at det gikk 13 i dusinet på disse. ;)

(Beklager varierende kvalitet på disse, men vi får skylde på vinduene ;) )

013.jpg

015.jpg

017.jpg

018.jpg

019.jpg

020.jpg

021.jpg

022.jpg

024.jpg

025.jpg


Men ellers var flyplassen grei og oversiktelig, som får bestått i min karakterbok.

Avganger var et par minutter etter skjema. Tipper at det var 80-90 Prosent belegg på denne flighten. La merke til også på denne flighten at det ikke ble gitt noen sikkerhetsdemonstrasjon, men kun opplest og at vi ble henvist til å lese sikkerhetsinstruksjonen som lå i lommene på setet foran.

Flyet landet på tiden, men det landet på innland og vi ble shutlet med buss til utenlands og kvoten ble selvfølgelig kjøp og forseglet slik at jeg kunne ta den med til Stavanger! ;)

____________________________________

Retur BGO-SVG

Leg: BGO-SVG, flight DY128
Individ: LN-KKV

LN-KKV

Etter å ha hentet bagasjen og kommet meg gjennom tollen var det på tide og sjekke inn igjen. Sjekket inn på automatene, og fikk sikret meg sete 1A og B.

I mellomtiden fikk vi tid til noe mer spotting, men denne gang fra P-huset på Flesland. Etter å ha tilbrakt noe tid der gikk vi inn og sikret oss noe lunsj.

IMG_6770_2.jpg

IMG_6793_2.jpg

IMG_6832_2.jpg

IMG_6882_2.jpg

IMG_6892_2.jpg

IMG_6898_2.jpg


Køen i sikkerhetskontrollen var relativt lang, og det gikk sånn ca passe fort.

Da vi gikk om bord på flyet, ble purseren litt forvirret da vi satte oss i sete 1A og B. Jeg viste henne bordingpassene og hun så at det stemte. Vi ble senere flyttet en rad bak da det alle som sitter på denne raden må være over 18. Hun trodde og at systemet ikke skulle tillate at jeg skulle kunne velge disse setene.

Må innrømme at jeg ikke tenkte, bare valgte seter lengst mulig fremme siden det tillot seg sånn.

Flyet gikk på tiden og vi landet på Sola på tiden.

Takk for "titten"
 
Last edited:
Flott rapport med masse bra bilder:) men 18 år for å sitte på første rad? Vi satt no på rad når vi fløy fra Oslo (etter å ha sett A380), og den gangen var jeg ikke 18, men ingen som sa noe imot det;):drunk:
 
Ja flott rapport og bilder. Stemmer at DY har 18 års aldersgrense på rad 1, 12 og 13 (733).
Har SAS matservering på Malmø flyet OSL-LCY for alle i vanlig economy også? Underlig lavt paxantall da ruten fra OSL virker å være overbooket stadig vekk.
 
Nå var det jo slik at strekningen SVG-CPH-LCY var SAS-rute, men den var operated by Atlantic Airways (RC). Men det ble PRESISERT at kaffe/te mat ikke var standard SAS, men standard RC.
 
Flott rapport med masse bra bilder:) men 18 år for å sitte på første rad? Vi satt no på rad når vi fløy fra Oslo (etter å ha sett A380), og den gangen var jeg ikke 18, men ingen som sa noe imot det;):drunk:

Enig med deg Roxman, men da satt vi på høyre side (stybord), sete 1D og E. Regner med at årsaken til at det er 18-års aldergrense på 1A B C er at døra er rette ved siden av, og at i en krise så er det et behov for voksne og ikke barn.

Og det forklarer hvorfor det er 18-års grense......:)
 
Last edited:
Ja flott rapport og bilder. Stemmer at DY har 18 års aldersgrense på rad 1, 12 og 13 (733).
Har SAS matservering på Malmø flyet OSL-LCY for alle i vanlig economy også? Underlig lavt paxantall da ruten fra OSL virker å være overbooket stadig vekk.

Nei, de kjører kun gratis drikke/mat i economy på RC flighter og andre opprinnele Q400 flighter.

Det at den ikke var full skyldes ihovedsak at den var "mot strømmen" og var på en fredag ettermiddag, da reiser det få forretningsfolk til London, fløy CPH-LCY med morgen avgangen i Mars og da var det stappfullt.
 
Takk for en flott rapport med utrolig mange flotte bilder. RetroBussen er ny skjermsparer...
 
4 mai ble det en liten tur til Duxford, dette vil jeg ikke kalle direkte spotting, heller en del av turen og tripreporten.

Så da legger jeg det her......
 

Attachments

  • IMG_5813_2.jpg
    IMG_5813_2.jpg
    137 KB · Views: 267
  • IMG_5815_2.jpg
    IMG_5815_2.jpg
    140.9 KB · Views: 263
  • IMG_5819_2.jpg
    IMG_5819_2.jpg
    132.1 KB · Views: 262
  • IMG_5821_2.jpg
    IMG_5821_2.jpg
    125.5 KB · Views: 261
  • IMG_5825_2.jpg
    IMG_5825_2.jpg
    136.4 KB · Views: 259
  • IMG_5827_2.jpg
    IMG_5827_2.jpg
    125.7 KB · Views: 6
  • IMG_5831_2.jpg
    IMG_5831_2.jpg
    134.9 KB · Views: 25
  • IMG_5834_2.jpg
    IMG_5834_2.jpg
    127.3 KB · Views: 27
  • IMG_5836_2.jpg
    IMG_5836_2.jpg
    132.7 KB · Views: 12
  • IMG_5847_2.jpg
    IMG_5847_2.jpg
    57.8 KB · Views: 6
  • IMG_5852_2.jpg
    IMG_5852_2.jpg
    122.3 KB · Views: 12
  • IMG_5855_2.jpg
    IMG_5855_2.jpg
    162.8 KB · Views: 12
Noen flere.....
 

Attachments

  • IMG_5856_2.jpg
    IMG_5856_2.jpg
    156.4 KB · Views: 8
  • IMG_5860_2.jpg
    IMG_5860_2.jpg
    143.4 KB · Views: 8
  • IMG_5864_2.jpg
    IMG_5864_2.jpg
    89.7 KB · Views: 5
  • IMG_5869_2.jpg
    IMG_5869_2.jpg
    152.6 KB · Views: 6
  • IMG_5872 ( G-ASGC)_2.jpg
    IMG_5872 ( G-ASGC)_2.jpg
    176 KB · Views: 11
  • IMG_5873_2.jpg
    IMG_5873_2.jpg
    122.4 KB · Views: 11
  • IMG_5910_2.jpg
    IMG_5910_2.jpg
    146.3 KB · Views: 9
  • IMG_5924_2.jpg
    IMG_5924_2.jpg
    141.2 KB · Views: 9
Back
Top