Det er ganske mye rart på TripAdvisor men om man gjør som i hopp og stryker høyeste og laveste karakter så pleier det å hjelpe.
Jeg har hatt en følelse av dette hele tiden og har hatt mang en god latter. Sjekk f.eks hoteller i Kiev. Det som er ranket høyest er et lite dustehotell, etterfulgt av Hyatt. Altså, det går ikke å forklare den plasseringen med noe annet enn fake reports (var i Kiev i sommer).
Men om man bruker TA med dette i minne så synes jeg det er et godt verktøy.
The TripAdvisor site has 50 million reviews on it, all of which are written – or claim to be written by - by travellers. The site is used monthly by 50 million consumers when they are deciding where to stay or eat when they go on holiday.
However the Advertising Standards Agency (ASA) has decided to investigate after over two thousand hotel and restaurant owners approached a company called KwikChex.com claiming that some reviews on the site were either fake or defamatory.
b) Folk som henger seg opp i bagateller som hotell eller resturant gjerne ikke er ansvarlig for.
Min favoritt: Radisson Blu Plaza i Helsinki. Amerikaner som gav hotellet dårlig rating fordi det lå "for langt" unna jernbanestasjonen (Ligger vel ikke lenger unna enn Oslo Spektrum ligger unna Oslo S), og det var brostein på gaten mellom stasjonen og hotellet, så det var vanskelig å trille kofferten.
Nå er det faktisk nesten 300 meter fra dør til dør. Her burde hotellet kommet opp med et konsept for å transportere USA-ianere frem og tilbake. Alternativt burde de markedsført seg som et sports-hotell og gitt diplom til USA-ianere som har klart komme seg gjennom hele den lange transportetappen med trillebag og uten assistanse.Min favoritt: Radisson Blu Plaza i Helsinki. Amerikaner som gav hotellet dårlig rating fordi det lå "for langt" unna jernbanestasjonen (Ligger vel ikke lenger unna enn Oslo Spektrum ligger unna Oslo S), og det var brostein på gaten mellom stasjonen og hotellet, så det var vanskelig å trille kofferten.
Hvordan skal man egentlig gi karakter?Noe som irriterer meg er at folk gir altfor gode karakterer. Hva skiller egentlig hotellene i NYC når du må ned til 215 plass av 505 hotell på listen for å finne hoteller med fire sirkler?
Joda, men man må ikke stole på rangering og ha lært seg å gjenkjenne svindel og idioter.Bruker reisevante folk faktisk TripAdvisor? Er jo videns kjent at det har vært utrolig mye feil informasjon der i mange år allerede.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.