Trieste-Munchen-København-Trondheim

hanswest

SAS Customer
Medlem
Trieste-Munchen-København-Trondheim

Da skal nesa rettes hjemover etter noen varme møtedager i Trieste.
Vi fant en taxi o g beordret tur ut til flyplassen. Det er en ganske så lang tur, 37 minutter sto det på taxameteret at vi hadde brukt, og 60 Euro... Den var egentlig en litt trasig tur, en VW Caddy med en sjåfør som hadde lett Parkinson i høyrefoten, farten gikk opp og ned hele tida, men blir ikke bilsyk så det gikk da på et vis det også.

Trieste er ikke noen stor flyplass, men de har en ubetjent lounge, fikk kode, og kom inn der. Rødvin, vann, peanøtter og kaffemaskiner. Og arbeidsplasser. Slett ikke så ille:

LoungeTrieste.jpg


Jeg skulle fly med Lufthansa LH 1939, og der sto jammen samme ATR72 som jeg fløy nedover med, den tok seg ikke ille ut i solnedgangen nei:

FlyTrieste.jpg


Jeg fikk nabosetet til hva jeg hadde ned, de fleste vil vel gjette at beinplassen derfor var som sist, men siden jeg følte forpliktelsen ovenfor rapporteringen på her ble det et bilde:

BeinplassLH1939.jpg


Neste strekning er her fra Munchen og til København, det er nå meldt 30 min forsinkelse på det flyet, Cimbers CRJ200 som flyr for SAS. Håper det ikke blir ytterligere forsinkelse, iokke noe særlig så sent på kvelden.
Rapport følger!
 
Re: Trieste-Munchen-København-Trondheim

Ser frem til fortsettelsen, men Cimbers CRJ-200 fra München til Købehnavn - det var da voldsomt til lavt passasjertall!
 
Munchen-København

Flightdeck; det går jo to fly fra Munchen til København på kvelden, jeg rakk nesten det første, det var en SAS CRJ900, så kanskje den samlede kapasiteten er nok da.

OK, flyet til København ble til slutt nesten femti minutter forsinket. Hele flyplassen var mer eller mindre stengt, alle butikker, alle servingssteder, da er det skikkelig ok å sitte der og vente på et forsinket fly.

Vi ble busset ut til SK 1660 som ble fløyet av Cimber Sterling med CRJ200, OY-RBJ. Denne ble levert ny til Cimber i 2000. Det satt en dame på første rad i business, og så var vi seks personer som fløy økonomi ekstra på tre rader. Det var ca 80% belegg på bakerste klasse.

Jeg hadde sete 3F, med ok plass:

BeinplassSK1660.jpg


Vi kom oss vel opp i lufta, det var en god del store fly som skulle avgårde så sent, så da føles en CRJ ganske liten.

Jeg syns økonomi ekstra-klassen til SAS er ganske ok, dette var en flytur på 1t15m, men man lider ingen nød egentlig (ok, hvis man ikke har spist på hele dagen er det kanskje litt stusselig det måltidet som settes frem...):

MatSK1660.jpg


Det ble servert kyllingfilet med tysk potetsalat, eplekake, varme rundstykker, og så lot jeg SAS spandere en liten flaske rødvin på meg. Som den nye melkemannen sier, "smaker godt".

På Kastrup kom bagasjen fort og greit, og siden det var så sent tok jeg en taxi til sentrum, og hotellet. Det ble rett i seng, og rett inn i hr. Blunds rike.
Opp tidlig, toget til Kastrup, masse folk! Gikk greit med innsjekk til siste del av turen, med Widerøes morgenavgang opp til Trondheim. Vel innenfor sikkerhetskontrollen gikk turen opp trappa til Scandinavian Lounge, frokosten her er ok:

Frokostlounge.jpg


Avgang er satt til 0915, og da blir det nok litt soving på veien hjem til Trøndelag. Rapport fra siste strekning følger!
 
Re: Trieste-Munchen-København-Trondheim

Takk for rapport så langt. Jeg har aldri oppdaget den loungen i Trieste... Så der lærte jeg noe til neste gang.
 
Siste strekning, København-Trondheim

WF 351 startet ombordstigning i rett tid, som alltid når man flyr WF ut fra Kastrup så er det buss ut. Utgang C4, og rett ned i kjelleren, og etterhvert kom den lange, gule bussen. Vi busset ut, og der sto LN-WDG, en fast traver på denne strekningen.
Jeg hadde passet på å sjekke inn fort, så jeg fikk favorittsetet ombord på Q400, 1B:

BeinplassWF351.jpg


Ikke noe problem å være langbeint her! Det var tredve stykker ombord, var ensom der fremme, de neste satt på rad fem. Alltid godt med plass.

Vel oppe i lufta kom flyvertinnen rundt med frokost. Jeg må ærlig innrømme at jeg virkelig savner den gode gamle WF-frokosten med varme rundstykker, men siden jeg hadde spist i loungen tok jeg i mot mest for å få tatt bildet, og drukket appelsinjuicen:

FrokostWF351.jpg


Vi fløy ganske så rett il Værnes, ankom like før klokka elleve. Det var tollere på plass som sjekket ID til alle passasjerer. De slapp meg igjennom.

Alt i alt så var dette en normal jobbetur, med flyplasser, fly, taxi, hotellrom og møter. Lenge siden jeg var opp i lufta med Air Dolomiti da.

Til uka går ferden til Thessanloniki hvis det ikke er for mye streik der nede. Da går hjemturen via Gatwick, der har jeg aldri vært. Artig med noe nytt. Avgang onsdag morgen kl 0600 ned til København - rapport følger!
 
Re: Trieste-Munchen-København-Trondheim

Tusen takk, ja takk begge deler, også neste rapport ;)
 
Re: Trieste-Munchen-København-Trondheim

Takker for flott rapport, ser frem til neste.
 
Re: Trieste-Munchen-København-Trondheim

Tusen takk for en kjekk rapport :) Ser frem til flere fra deg i nær fremtid - du skriver godt !!
 
Back
Top