Trident Juncture og fly

Someone

Moderator
Medlem
Øvelsen Trident Juncture holder på i Norge i disse dager, og ser det er endel «rart» på i hvertfall OSL i disse dager. Muligens RRS og TRD også. Noen som har bilder av noe uvanlig fra de siste dager?

Trident Junture har ikke startet for alvor ennå, det skjer ikke før i slutten av Oktober, det som pågår nå er en "deployment"-fase hvor utstyr og personell utplasseres i treningsområdet.

Og det er ofte like spennende da som under selve øvelsen :-)

Espen

Eller mer. Jeg bor rett under ruta fra Rygge til Kjeller og dalstrøka innafor. Det har vært mye mer og spennende helikoptertrafikk i det siste.

Livat på Værnes de siste dagene. 4-5 anløp med Atlas (747 og 767), 777 og 767-200 fra Omni .. A330 fra Air Transat .. 767 fra Titan ..

Ikke så mye på Røros ennå...selv om kommandosentralen er i full drift.

Og i dag kommer RAF med en A330MRTT til OSL. Lander snart

Frankrike var vel også nylig innom med en A310?

Og i dag kommer RAF med en A330MRTT til OSL. Lander snart

Frankrike var vel også nylig innom med en A310?

Trur ikke den a330 har noe med øvelsen å gjøre. Kommer noen ganger i måneden fra BZZ, står en drøy time og returnere. Sikkert gode vafler på 335.. :)
Kommer også en c40 Clipper fra MHZ idag samt en E145 det Belgiske forsvaret

Tror ikke det blei fullbooket, men fristen gikk ut 12 oktober.

Tror det er ca 75 personer som kommer ifølge den mail listen jeg så.

Jeg så at fristen var ute, men jeg fikk en melding om at det var fullbooket når jeg gikk inn på Forsvarets side. Uansett er det for sent...

Spesielt å se bilder av en amerikansk B-1 Lancer i lufta over Byneset. Hadde slik jeg forstår det fløyet over natta fra USA for å gjøre et »lowpass» over Byneset for så å returnere til USA igjen.

vscdy1.jpg

Scooter01

Back