• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

TRF-LBC (Torp-Lübeck)

Re: TRF-LBC (Torp-Lübeck)

Jeg tror at jeg tar en tur til Lübeck :biggrin Det er ikke langt fra Hamburg og der er det mye spennende å se på. Reisa til Torp er det som er kjiiiiper'n her.

Når kan vi vente at denne basen kommer i drift? Oktober?

Jeg har fortsatt trua på at Ryanair flytter til Rygge når den kommer i drift .. Men London er det sikkert marked for på begge sider av fjorden!

At Ryanair etablerer flere ruter fra Torp i mens gjør jo ikke noe .. Ryanair er sikkert så slu at de kan si opp handlingkontrakter og sånt på en ukes varsel. Hehe.

Vi får nesten se hvordan det går! :up:

Hmmm...er det virkelig marked for flyvninger mellom sandefjord og Lübeck med B738? Spørs hvor ofte flyvningene skal være, men det er vel vanlig med 1 daglig rundtur.

Jeg hadde nok mer trodd det kom flyvninger fra Sandefjord til Girona, Roma og kanskje Paris før Lübeck.

Kommer vel også an på videreforbindelser fra Lubeck... Selv om de Ryanair selv advarer mot videreforbindelser - så tror jeg en del av de reisende til Ha Ha Hahn flyr nettopp videre...

Originally posted by DY
Hmmm...er det virkelig marked for flyvninger mellom sandefjord og ...

Dette er visst standardspørsmålet som stilles hver gang Ryanair starter ny rute, men foreløpig ser det jo ut til at O'Leary treffer et eller annet reisebehov hos folk.
Det er kanskje (som det antydes her) muligheten for å komme seg videre på en rimelig måte som er en del av kundegrunnlaget. I alle fall hører jeg stadig om folk som har reist fra A til B og derfra videre til C med Ryanair, - og det uten at de har opplevd noen problemer ... :spin:

Edit: Men ellers ser det ikke ut til at det ligger veldig nært i tid med rute mellom Torp og Lübeck. Diverse folk innen bransjen som burde vite det, vet det ikke (sier de i alle fall, og de virker troverdige).

Ryanair har jo annonsert nye ruter ganske naert opp til oppstart foer og hvis det er fra vinterprogrammet det er snakk om er det jo ennaa en stund til. Jeg tror det er marked for dette. Nord-Tyskland er folkerikt og Norge er populaert blant tyskere. Ruten fra Hahn er visstnok en suksess, saa dette burde kunne gaa bra tror jeg. For nordmenn er jo baade Hamburg og Luebeck bra destinasjoner.

Naar det gjelder Rygge tyder dette kanskje paa at oppstart drar ut i tid og at Ryanair heller satser paa Torp i mellomtiden.

Originally posted by jb1
Ryanair har jo annonsert nye ruter ganske naert opp til oppstart foer og hvis det er fra vinterprogrammet det er snakk om er det jo ennaa en stund til. Jeg tror det er marked for dette. Nord-Tyskland er folkerikt og Norge er populaert blant tyskere. Ruten fra Hahn er visstnok en suksess, saa dette burde kunne gaa bra tror jeg. For nordmenn er jo baade Hamburg og Luebeck bra destinasjoner.

Naar det gjelder Rygge tyder dette kanskje paa at oppstart drar ut i tid og at Ryanair heller satser paa Torp i mellomtiden.

Jeg er neimen ikke sikker på at Ryanair flytter virksomheten sin over til Rygge når den er klar. Hva har Rygge å tilby som ikke Torp har. Utenom kortere vei til hovedstaden. Husk at Torp er privateid og har god økonomi, så de kan sikkert få Ryanair til å bli. Rygge derimot trenger flyselskap som legger mye penger i kassa for å dekke alle kostnadene de har med utbyggingen. Når starter utbyggingen av Rygge? Når er flyplassen klar for drift?

Back