Trengs papirkvitteringen på DY-reiser?

Re: Trengs papirkvitteringen på DY-reiser?

Når kommer Norwegian i gang med internettinnsjekk?

Det har jeg også lurt på. Dete selskapet er jo ofte langt fremme med nettløsninger, men her ligger de etter. Selv de mest konservative selskaper har jo nett-check-in.

Det har jeg også lurt på. Dete selskapet er jo ofte langt fremme med nettløsninger, men her ligger de etter. Selv de mest konservative selskaper har jo nett-check-in.

Det er ikke noe poeng fro DY å tilby nettinnsjekk. Hvis du vil velge sete før ordinær innsjekking er tilgjengelig kan du kjøpe dette ved bestilling av billetten.

..mener å ha lest et sted at Norwegian mener at internettinnsjekk er "ut".
Hva skal en med det når en ikke overbooker?

Tradisjonelle selskaper har ofte eldre IT plattformer hvor kunden kan gjøre endel selv på forhånd. Ck-in i DY's DCS er en to-stegsrakett oppdelt i å;
1)skyte en 2D barcode
2)sjekke ID/securityspm/enter.

Det beste av alt er at prosessen likegjerne kan gjøres i gate (med boarding i samme prosess) ^_^

Jeg har sjelden med print når jeg reiser CPH-OSL med DY. Dog skriver jeg ned referansenummeret i kalenderen på mobilen, men det har alltid godt bra med kredittkortet reisen er betalt med som identifikasjon i automaten. (Så fremt automaten har virket, da).

Jeg hadde en erfaring med DY en gang, der jeg først forsøkte på automaten, uten at den kunne finne reservasjonen (Ja, jeg hadde nummeret). Gikk så til skranken, hvor jeg viste samme referansenummer til en dame, som fant det hun trengte, og fikk gitt oss boardingpass. Dette var på OSL.

Nei, ikke enig i det. Når man flyr med SAS ser jeg ingen grunn til å ta med noe som helst fordi da har man mange flere valgmuligheter på automatene. Husker du eurobonusnummeret ditt eller stikker du inn uansett kort som har navnet ditt på, finner systemet bookingen for den aktuelle dagen.

Jeg har, for eksempel, stått i Berlin med ei SAS-booking det ikke var utstedt billett på (tror jeg, det var ihvertfall noe grums som gjorde at jeg ble sendt fra innsjekking i retning neste skranke). Å ha et referansenummer gjorde ihvertfall ikke jobben for Lufthansa skranken noe vanskeligere når de skulle finne ut hva som hadde skjedd.

Air New Zealand (medlem i *A) tilbyr ikke online check-in...

I tillegg hvis man gidder kan det jo være nyttig å skrive ned det 13-sifrede ETKT-nummeret, om man dropper print/laptop med greiene på.

Da er jeg i København og kan rapportere om at det gikk greit uten printede papirer. Men var ikke helt populært skjønte jeg. Var lettest å ha med utskrift... Virket som de var interessert i et kort med bilde og ikke kortet reisen var betalt med.

Ellers var turen med DY helt fin, nye LN-NOC tok turen til CPH i morges med halvfullt fly. Rapport kommer.

..mener å ha lest et sted at Norwegian mener at internettinnsjekk er "ut".
Hva skal en med det når en ikke overbooker?

Tradisjonelle selskaper har ofte eldre IT plattformer hvor kunden kan gjøre endel selv på forhånd. Ck-in i DY's DCS er en to-stegsrakett oppdelt i å;
1)skyte en 2D barcode
2)sjekke ID/securityspm/enter.

Det beste av alt er at prosessen likegjerne kan gjøres i gate (med boarding i samme prosess) ^_^

Jeg tror nok SAS og mange andre er pionerer naar det gjelder innovative loesninger ifm kundeservice og innsjekk for kunder.

For LCC som tar seg godt betalt for aa velge sete, er det mindre vits, men jeg synes at det er en god service at man kan velge seter 22/24 timer foer avgang selv paa billige billetter. DY selger jo dette, saa de er jo ikke interessert i at folk skal ha mulighet for aa velge seter paa nett uten aa betale for det, da gaar jo salget selvsagt ned.

Saa da maa man moete opp paa flyplassen tidlig for aa sikre seg de beste setene naar man flyr DY, mens man kan finne roen hos andre og eliminere det problemet naar man allerede har valgt sete dagen foer.

Naar det gjelder kunder som gaar rett til gate hos DY og kun viser ID (har gjort det selv mange ganger), stopper det opp hele boardingprossessen fordi GAen maa punche inn navnet til passasjeren paa maskinen. Selv om det bare tar 3-4 sekunder, tar boarding lengre hos DY enn hos andre.

Man kan jo diskutere hva som er beste loesningen, det er ihvertfall lett aa se hva som er mest kundevennlig..

Her i USA er webinnsjekk smart og noedvendig siden man maa vise frem boardingpass sammen med legitimasjon for aa komme seg igjennom sikkerhetskontrollen de fleste steder. Strekkode BP er paa vei inn enkelte steder heldigvis

Etter at DY bruker barcodes på BPene sine, mener jeg at de skyter barcoden på reisebeviset du har printet på samme måte om du ikke har sjekket inn - og at printeren så gir deg et sete.

Jeg har aldri jobbet med DYs system, men det tyder jo på at man har sørget for en viss fremgang for gate ckin!

DY har en visjon om at flest mulig sjekker inn på innsjekkingsautomatene. Man kan lese litt mellom linjene for å avgjøre hvorfor. På innsjekkingsautomatene kan man enten bruke strekkode på PDF-filen eller referansenummeret som står påskrevet. Referansenummeret står også påskrevet mailen du får tildelt, og står også greit og tydelig med en gang du har gjennomført kjøpet på nettet. Hvis du mot formodning ikke har hverken strekkode eller referansekode kan du benytte kortet du bestilte med, men kortleseren har en tendens til å være veldig dårlig.

Man trenger kun å sjekke inn hvis man skal sende bagasje med mindre man skal reise utenlands. Da må man sjekke inn uansett. Hvis dere har problemer kan dere henvende dere i skranken. Vær obs på at det er litt ulik praksis enkelte plasser. Noen plasser vil du få utgitt referansekoden og bli henvist tilbake på automatene (med tilbud om assistanse for å lære deg opp i systemet) mens noen finner det like greit å bare sjekke deg inn manuelt selv om dette er noe mer tidkrevende. Alle som ikke har bagasje som reiser innenlands vil bli henvist til utgangen.

Alle som trenger assistanse (WCHC, WCHR, WCHS, MAAS, BLND, DEAF o.l.) eller reiser med infants har ingen mulighet til å sjekke inn på automat.

Etter at DY bruker barcodes på BPene sine, mener jeg at de skyter barcoden på reisebeviset du har printet på samme måte om du ikke har sjekket inn - og at printeren så gir deg et sete.

Jeg har aldri jobbet med DYs system, men det tyder jo på at man har sørget for en viss fremgang for gate ckin!

Husk at ved random seating får du automatisk første ledige sete lengst bak i flyet (due to wt/bal), så for å lette litt på den lille arbeidsmengden dere reisende tror vi har: Vennligst si fra hvis dere vil ha sete langt fremme før dere gir reisedokumentet til handling agenten, enten det er på ck eller gt.

J
For LCC som tar seg godt betalt for aa velge sete, er det mindre vits, men jeg synes at det er en god service at man kan velge seter 22/24 timer foer avgang selv paa billige billetter. DY selger jo dette, saa de er jo ikke interessert i at folk skal ha mulighet for aa velge seter paa nett uten aa betale for det, da gaar jo salget selvsagt ned.

Det å betale for sete er en uting. Jeg har desverre opplevd mange ganger at noen har betalt for setet sitt, men vi er nødt til å flytte dem enten pga de er ute av stand til å åpne en nødutgang, eller det motsatte: Setene er opprinnelig reservert for assistanse. Dette gjelder blandt annet rad 2. Det er litt kronglete å hjelpe en rullestolpassasjer på rad 22, for eksempel. Dermed har man betalt for en vare man (såvidt meg bekjent) ikke får refundert.

Da er jeg i København og kan rapportere om at det gikk greit uten printede papirer. Men var ikke helt populært skjønte jeg. Var lettest å ha med utskrift... Virket som de var interessert i et kort med bilde og ikke kortet reisen var betalt med.

Ellers var turen med DY helt fin, nye LN-NOC tok turen til CPH i morges med halvfullt fly. Rapport kommer.

Det kan bekrefes. Skal du sjekkes inn manuelt har vi ingen bruk for kortet du betalte med. Da er det like greit å gi handling agenten identifikasjon, da de er påbudt å spørre om dette for å gi deg boarding card uansett.

Jeg hadde en erfaring med DY en gang, der jeg først forsøkte på automaten, uten at den kunne finne reservasjonen (Ja, jeg hadde nummeret). Gikk så til skranken, hvor jeg viste samme referansenummer til en dame, som fant det hun trengte, og fikk gitt oss boardingpass. Dette var på OSL.

Dette er mest sannsynlig et tilfelle av det evig irriterende O/0 evt. 1/I problemet som stadig oppstår. Fatter ikke hvorfor DY utelukker de kombinasjonene for reservasjonskoder.

Det må vel kunne kvalifisere som et generelt godt råd, sånn uansett selskap, flyplass og billettype.
Gjelder selvfølgelig ikke selskap som benytter feilfrie IT-systemer, som er i godt selskap med bredbåndsleverandører med feilfri kunderservice og levende geirfugl.

Ja, og feilfrie kunder og bookingmedarbeidere. Det er ikke vanlig, men det kommer en gang i blant de som har booket flyreise i mai, men skulle reise i mars. Eller har utskrift av en side med stor knapp hvor det står "Bekreft bestillingen"... ;-)

Ja, og feilfrie kunder og bookingmedarbeidere. Det er ikke vanlig, men det kommer en gang i blant de som har booket flyreise i mai, men skulle reise i mars. Eller har utskrift av en side med stor knapp hvor det står "Bekreft bestillingen"... ;-)

Off... Ikke nevn det. Jeg sliter allerede med å holde masken ved slike tilfeller fra før av.

Dette er mest sannsynlig et tilfelle av det evig irriterende O/0 evt. 1/I problemet som stadig oppstår

Gjør DU noe da for å få dy til å fjerne den problematikken? Melder du i fra til rette vedkommende f.eks? :)

Jeg har meldt fra til mine overordnede, men enten er det mer enn et tastetrykk som må til, ellers er det "under behandling". Husker en gang jeg klaget på SK og behandlingstiden var tre måneder. Hm.

Back