Trenger reisetips blant folket

Kollektivtransport i Dubai? Får man reist kollektivt T/R Dubai Airport - sentrum?
Det som andre har sagt t-bane og taxi som gjelder der. Ellers må man neste sjekke ut busstoppene som har luftavkjøling.

Tok engang bussen for langt og havnet på "feil" side av deiraen, altså nord-østover. Der var man plutselig "i india" med masse fremmedarbeider og det var elendige veier og ikkeno gatebelysning.

Det ingen hadde fortalt meg var hvor bra stranden var. Klart og turkist vann på 29 grader, finkornet sand og lite folk.

Neste gang jeg drar nedover skal jeg se om jeg klarer finne rom til overkommelig pris på Atlantis. :cool:

Feil side av Deiraen er vel nordsia det..?

Nå venter jeg bare på et tilbud, håper mest på Emirates, om ikke BA eller Qatar (sistnevnte har jo en ok pris nå..) og slår til. Hotell får jeg ta når fly er booket.

Takk så mye! Har bestemt meg for å dra til Dubai, men spenningen er stor når man skal ut av Europa alene for første gang til et nytt sted. Dubai Marina og Jumeirah ser bra ut på kartet, er byen forhåndsvis lik hele veien eller er selve sentrumskjernen rundt Dubai Creek / Deira?

Four points by Sheraton så bra ut, litt høyere prisnivå enn det jeg hadde tenkt meg men om det var så bra så er det jo verdt det. Metroen stopper også like ved og gangavstanden til stranda er ikke det værste.

Gatebelysning o.l., er dette bra i Dubai? På nivå med Manhattan eller Oslo..? Er avhengig av godt lys for å klare meg.

Selv om noe evt skulle være gåavstand, så vil jeg anbefale å bruke taxi selv på korte turer. Da slipper du å komme våt og svett frem, selv om det kanskje ikke er så varmt der når du skal ned. Jeg var der i mai og hadde 40 grader, og ute i ørkenen var vi oppe i 50.

Gatebelysningen vil jeg tro er ok i de nye delene av byen, men i Deira (på nordøst siden av Dubai creek) er det rimelig mørkt, kaotisk, trafikkale problemer og støyende. Heldigvis er det nok av taxier til å slippe unna.

Selv ble det rimelig mørkt for meg den ene kvelden, men det skyldes nok andre grunner enn belysningen :drink

Om du skal til Dubai, hvorfor bruker du ikke Norwegian? Det er direkte selv om det er litt slitsomt på en 737-800 i 7 timer, Så er det bedre enn å ha en lang conection ett sted... Jeg reiste alene til Dubai med Norwegian i mars, da hvar jeg 20 og opplevde ingen problemer . Om prisen er viktig og må være billig kan Air baltic koste rundt 1700-2500+++.(søk på finn.no)

Jeg fikk dog ikke leid meg noen leiebil siden jeg ikke fant noen som leide ut til de under 21år.(det fikk jeg derimot til i Miami :D ).

Jeg bodde på ett hotell som heter Dubai Hotel Marina. De ble markedsført som ett 5 stjernes hotell, men som i virkeligheten bare hvar et 3 stjernes.(Små rom, lite baseng). Jeg anbefaler ikke dette stedet selvom det er ett av de "billige". (betalte mellom 2-4000 et sted for 4 dager)

Eneste problemet med Norwegian til Dubai er at de bruker feil terminal.

Ellers er det vel ikke anbefalt å kjøre selv i landet. Er det ikke slik at man ved en ulykke kan bli dømt til å betale blodpenger selv om man ikke er skyld i ulykken?

Ingen problemer med terminalen som Norwegian bruker som jeg fant. Norwegian har også blokert midtsete på de første 25? radenene, så det er rimelig behagelig.

Ser på OSL julekalender at du bare i dag kan bestille tur med Qatar til Dubai for bare 3510 kr. Du kan jo sjekke det ut om det er en mulighet!

BF:cool2

Jojo, er rimelig sikker på at det blir billigere biletter i januar så jeg våger å avvente + Qatar har litt kjipe flytider. Takk for tipset allikevel! :)

Back