Treigt handlingselskap i SAS?

Siden noen nevner BA her, så kan jeg bare si med en gang i de fleste tilfellene så er SK flyet på gate 10 min etter BA og ute 10 min før. SAS Norge har stort sett 30 min turnaroundtid, mens BA har vel 50?

Trådstarter bør heller komme emd fakta før påstandene... det virker mer bitterhet enn noe annet...

Da begynner jeg å bli klar for å si at denne tråden har løpt seg ferdig og temaet er utdebattert. Kansje trådstarter kan ta en tur i tråden som er øverst forumet og presentere seg?

-A

Siden noen nevner BA her, så kan jeg bare si med en gang i de fleste tilfellene så er SK flyet på gate 10 min etter BA og ute 10 min før. SAS Norge har stort sett 30 min turnaroundtid, mens BA har vel 50?
BA bakketider...
A321 - 50min (container)
A320 - 45min (container)
A319 - 40min (bulklasting)

Wintertime +5min due groundconditions.

Jeg mener BA har 40 minuter på vinterstid og 30 minuter på sommerstid! De har tatt hensyn til vinteropperasjoner tar lengre tid.

Jeg mener BA har 40 minuter på vinterstid og 30 minuter på sommerstid! De har tatt hensyn til vinteropperasjoner tar lengre tid.

Eller så forholder vi oss til de riktige tidene som er;

BA bakketider...
A321 - 50min (container)
A320 - 45min (container)
A319 - 40min (bulklasting)

Wintertime +5min due groundconditions.

Hehe, jeg har mine kilder. Jo større fly, jo mer tid.
Skedulerte bakkestopp tider er basert på turnarounden til den flytypen som er planlagt
brukt i sommer- eller vinter-program.
Skulle det komme større flytype og bruker mer enn turnaroundtiden til planlagte flytype
(la oss si det kommer en A321 istedetfor A319), og vi har 40min på bakken pr skedulert rutetid, så kan vi fremdeles bruke tiden til minimum turnaroundtime på aktuell flytype, og bruke delaykode SG / 09 - scheduled time less that ground time (tror jeg det het).

Umulig å snu en A321 på 30-40min når man har så komplex handling f.eks på BA, der man skal ha orntli' cleaning og de bruker sin tid.
Mulig når crew cleaner selv (fort og gæli') og greier å kaste pax ut fort nok (og boarding går fort nok).

så kan vi fremdeles bruke tiden til minimum turnaroundtime på aktuell flytype, og bruke delaykode SG / 09 - scheduled time less that ground time (tror jeg det het).

K, da.. :)

09/SG - SCHEDULED GROUND TIME / Planned turnaround time less than declared minimum

TK schedulerer med 55 min. på OSL med sine B738/A321. Full cleaning og cateringservice.

Jeg gidder ikke å gå rundt å huske alle de små detaljene! :colgate: Jeg har annet å tenke på! Trives du godt?

Tenkte siden du husker alt annet så ville en DL kode være piece of cake! ;)

Joda, litt annet med '100' bevegelser daglig mot SA's 15 - alt i alt spennende å morro! :D

Husk sikkerhet og kvalitet på arbeidet,HMS.
Tenk også litt på MURFIS lov.

Har på feelingen at dette hørte gulltida til... Nå som alle skal spare penger; så tror jeg det er det stikk motsatte. Har du noen gang hatt feelingen at
kvalitet og sikkerhet er noe som ikke eksisterer lengere?

Lenge har jeg gått rundt med denne feelinga.

Sikkerhet hører da absolutt med i dag. Hvis det er noen andre handlingsselskaper som går på akkord med dette ville jeg som ansatt rapportert dette inn!

Kvalitet får man som man betaler for. Noen selskap betaler fortsatt ganske bra. De selskapene som går best i europa vet at kvalitet på korte bakkestopp er verdt å bruke penger på.

BA har TA-tid fra 35-50 min avhengig av flytype og sommer/vinter.
I tillegg har de full cleaning på alle TA.

Hehe, med tanke på at det ser enda mer herja ut enn et charterfly etter deboarding, så tar det jo litt tid.
Som regel er lasting av kontainere på A32x ferdig idèt man starter boarding...

Alt ettersom turnaroundtid på flytyper og kompleksitet på bakkehandling, er det variabelt fra selskap til selskap.

.. siden vi er såpass Off-Topic allerede ref tråden.. Hva består Menzies OSL porteføljen av utenom BA?

Back